|
کدخبر: 319136

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت پخت یک پیتزای خانگی / غذای محبوب جوانان گران شد؟

در این گزارش به بررسی قیمت پخت یک پیتزای خانگی پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت پخت یک پیتزای خانگی / غذای محبوب جوانان گران شد؟

پیتزا، یکی از خوشزه ترین غذاهایی است که طرفداران آن بی شمار هستند و سن خاصی هم ندارد. شاید به جرات بتوان گفت که افراد در تمام سنین، عاشق طعم فوق العاده پیتزا هستند و حداقل ماهی یک بار هم که شده این غذای جذاب را امتحان می کنند. پیتزا تاریخچه بسیار قدیمی دارد و گفته می شود که اولین بار در ایتالیا درست شده است. برای همین مردم ایتالیا عاشق این غذا هستند و پیتزا را جزوی از فرهنگ غذایی خود می دانند. کم کم پای پیتزا به ایران باز شد و در میان ایرانیان تبدیل به یک غذای خوشمزه و جذاب شد.

پیتزا-خانگی

این غذای لذیذ هم اکنون قیمت تقریبا بالایی دارد و در رستوران با قیمت بین ۲۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. عده بسیاری عقیده دارند که اصل پیتزا به پنیر آن است و باید مقدار پنیری که در آن ریخته می شود زیاد باشد. اکثر ما دوست داریم که این غذای لذیذ را در منزل درست کنیم و در اصل یک پیتزای خانگی بخوریم. درست کردن پیتزای خانگی مواد اولیه زیادی می خواهد و تقریبا قیمت بالایی هم دارد.

پیتزا-خانگی۳

بررسی های بازار نشان می دهد که اصلی ترین مواد درست کردن یک پیتزا گران است و فقط پنیر پیتزا در بازار ۲۳۵ هزار تومان قیمت دارد. همچنین سوسیس و کالباس هم از قیمت بالایی برخوردار هستند. البته عده ای در پیتزا به جای سوسیس و کالباس از گوشت چرخ کرده استفاده می کنند که آن هم دارای قیمت بسیار بالایی است و هر کیلو گوشت چرخ کرده ۴۸۶ هزار تومان به فروش می رسد. در این گزارش به بررسی قیمت مواد اولیه برای پخت یک پیتزای خانگی پرداخته ایم.

 

مواد اولیه

قیمت

نان پیتزا ۴ عددی

۳۵،۰۰۰

قارچ ۸۰۰ گرمی

۱۰۷،۰۰۰

کالباس ۳۰۰ گرم

۱۴۸،۰۰۰

سوسیس ۵۰۰ گرم

۱۳۰،۰۰۰

پنیر پیتزا ۸۰۰ گرم

۲۳۵،۰۰۰

فلفل دلمه ۵۰۰ گرم

۱۶،۰۰۰

ادویه جات معطر

۳۰،۰۰۰

جدول بالا نشان می دهد، برای پخت یک پیتزای خانگی برای ۴ نفر باید مبلغ ۷۰۱ هزار تومان پول پرداخت کنید. این قیمت نسبت به قیمت رستوران ها بسیار ارزان تر در می آید و اگر بخواهید در یک رستوران ۴ عدد پیتزا سفارش دهید باید بیش از ۱ میلیون تومان هزینه کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها