|
کدخبر: 319129

لوازم خانگی / واردات لوازم خانگی / قیمت لوازم خانگی

بازار مویرگی فروش تولید کنندگان را تضمین می‌ کند

رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران گفت: معتقدیم که پول باید با سودهای پائین به حوزه تولید تزریق شود و یا به دست مصرف کننده برسد تا قدرت انتخاب و قدرت خرید مردم بالا برود.

اقتصاد بازار مویرگی فروش تولید کنندگان را تضمین می‌ کند

اکبر پازوکی، رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی اتاق اصناف ایران درباره شرایط حاکم بر بازار لوازم خانگی در ایام منتهی به سال جدید گفت: ما در صنف لوازم خانگی طرحی با شعار «در شهر جستجو کن» را آغاز کردیم و در حال اطلاع رسانی در منطقه‌های بورس لوازم خانگی هستیم. بر این اساس به همان طریقی که کالا را از شرکت‌ها خرید می‌کنیم، آن را بدون بهره و بدون سود با ۶ یا ۷ قسط به مشتری فروش می‌رسانیم.

پازوکی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و مستمر با شرکت‌های تولید کننده گفت: خوشبختانه بسیاری از تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق فروش مویرگی به فروشندگان کالا است که می‌توانند بازار فروش خود را حفظ کنند و اطمینان داشته باشند که کالای آنها فروش می‌رود.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با مدیران و مسئولان امر داشتیم اعلام کردیم که ما کسبه احتیاجی به تسهیلات و پول نداریم. ما یک اعتباری داریم و بر اساس آن از شرکت‌های تولیدی کالا دریافت می‌کنیم، اما از آن طرف این مصرف کننده است که سرگردان است و قدرت خرید ندارد.

پازوکی تاکید کرد: معتقدیم که پول باید با سودهای پائین به حوزه تولید تزریق شود و یا به دست مصرف کننده برسد تا قدرت انتخاب و قدرت خرید مردم بالا برود تا خرید مردم به یک کالای خاص از یک فروشگاه خاص محدود نشود. امیدوارم با استقرار این رویکرد در سراسر کشور شاهد بهبود و رونق بازار باشیم؛ چراکه وقتی حاال بازار خوب باشد، حال کارگر، راننده وانت، کارمند، کاسب و همه فعالان این زنجیره، خوب خواهد بود.

وی در ادامه درباره نامه‌ای که اخیرا به اسم برخی کسبه لوازم خانگی در فضای مجازی منتشر شده و در آن از شراکت یکی از مسئولین نظام در یکی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی انتقاد شده، گفت: نامه‌ای به نام برخی کسبه لوازم خانگی منتشر شده هیچ ارتباطی با اتحادیه لوازم خانگی ندارد و بنده به عنوان رئیس هیأت مدیره این اتحادیه این موضوع را کاملا رد می‌کنم.

رئیس کمیسیون تخصصی کالای خانگی تاکید کرد: نامه منتشر شده فاقد اسم بوده و مشخص نیست نگارنده آن چه شخصی است که بررسی کنیم آیا دارای جواز کسب بوده یا خیر؛ این نامه با امضای ۴ نفر در فضای مجازی منتشر شده و امضای زیر آن مخدوش است و فاقد هرگونه وجاهتی بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در بازار شب عید جیب مردم پرپول باشد. چرا که حال بازار و اصناف زمانی خوب است که حال جیب مردم خوب باشد.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها