|
کدخبر: 318991

قیمت طلا/ بازار طلا/ پیش بینی قیمت طلا

دلیل گرانی افسار گسیخته طلا اعلام شد / انس جهانی چند است؟

یک فعال بازار طلا و جواهر تأکید می‌کند که قیمت طلای ۱۸ عیار حباب ندارد و افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

اقتصاد دلیل گرانی افسار گسیخته طلا اعلام شد / انس جهانی چند است؟

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار کرده است که در عین حال کاهش قیمت جهانی طلا به مقدار ۲۰ دلار، قیمت طلا و سکه در بازار افزایش یافته است. این افزایش قیمت اصلی به دلیل افزایش قیمت ارز است.

وی با تأکید براینکه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی اثر خوبی در بازار طلا داشته است، گفت: قیمت طلا در بازار حبابی ندارد و مطابق قیمت اونس و دلار در بازار آزاد است؛ حباب سکه نیز کاهش یافته و به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. او البته این را هم گفت که با ورود سکه های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی به بازار حباب سکه کاهش محسوسی خواهد داشت.

این فعال بازار طلا با بیان اینکه افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است، تصریح کرد: تقاضای اضافی و خریدهای هیجانی در بازار نداریم و روال عادی در معاملات طی می شود.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

 در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۱میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۰۱۸ دلار است.

قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در معاملات امروز تغییرات زیادی نسبت به روز قبل ثبت نکرده است. اجلاس فدرال رزرو آمریکا نقش تاثیر گذاری بر تصمیم گیری سرمایه گذاران دارد و هفته آینده این اجلاس برگزار خواهد شد. اجلاس فدرال رزرو آمریکا سرنخ‌های بیشتری در مورد دورنمای نرخ بهره ارائه دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۰۱۸ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۰۳۶ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره در ۲۰۲۴ همچنان از بازار طلا حمایت خواهد کرد.

بازارها تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ۳۰ و ۳۱ ژانویه ثابت نگه دارد، اما از پیش‌بینی قبلی خود در مورد کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب نشسته‌اند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

نرخ تورم در آمریکا برای سومین ماه پیاپی پایین‌تر است ۳ درصد بوده که می‌تواند فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی تشویق کند.

در بازار فیزیکی طلا قیمت این فلز گرانبها در این هفته در چین به دنبال معرفی محرک‌های اقتصادی جدید افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد در کوتاه مدت، اطلاعات اقتصادی در آینده و تاثیر آن بر ارزش دلار، سود اوراق قرضه و نرخ بهره، تعیین کننده قیمت طلا و نقره خواهد بود.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۸۷ سنت رسید و پلاتین با ۲.۴۵ درصد افزایش ۹۱۵ دلار و ۶۸ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها