|
کدخبر: 318850 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

این تلفن های قدیمی قیمتی شدند! + تصاویر

تلفن هایی با شماره گیری چرخشی و قدیمی که با دیدن شان به سال های دور پرتاب می شوید. در این گزارش به بررسی قیمت تلفن های قورباغه ای می پردازیم.

اقتصاد این تلفن های قدیمی قیمتی شدند! +  تصاویر

نوستالژی به اغلب آدم ها حس و حال عجیب و خوبی می دهد. طوریکه اغلب دوست دارند چیزی از گذشته های دور را همچون خاطرات شیرین حفظ کنند.  به جرات می توان گفت، کلکسیون بازها جزء نوستالژی دوست ترین آدم ها به حساب می آیند. فرقی نمی کند این کلکسیون در دسته تمبرها باشد یا بین ظروف قدیمی، سکه های قدیمی و حتی در بین تلفن های عتیقه! بنابراین وسایل و ابزار قدیمی همیشه خواهان خودش  را دارد و به طبع قیمت خود را هم پیدا کرده است.

در این گزارش سری به سایت های قدیمی زده ایم تا از قیمت نوستالژی ترین تلفن های رومیزی یعنی تلفن قورباغه ای اطلاعات جدیدی به دست آوریم. با گسترش نیوز همراه باشید.

تلفن-قورباغه ای

 قیمت عجیب و غریب تلفن های قدیمی

جمع آوری وسایل قدیمی برای کسانی که علاقمند به این کار هستند، شاید حتی به یک شغل هم تبدیل شده باشد. هنوز هم هستند کسانی که برای تکمیل شدن کلکسیون شان پول زیادی را پرداخت کنند و به همین خاطر کسب و کار بدی به نظر نمی رسد. در تصویر زیر یک نمونه تلفن قورباغه ای قدیمی را می بینیم که قیمت نسبتا بالایی برای خرید آن پیشنهاد شده است. فروشنده این تلفن قورباغه ای را به قیمت ۳ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

همان طور که در توضیحات می بینم فروشنده مدعی شده است که این تلفن آکبند و نو است و تاکید کرده است که هرگز از آن استفاده نشده است و شاید به همین دلیل این رقم را برای تلفن در نظر گرفته است.

تلفن-گران

تلفن های قدیمی برای طرفداران کلکسیون

در آگهی بعدی یک مدل تلفن را می بینیم که قیمت پایین تری نسبت به مورد قبلی دارد. این تلفن قدیمی کار کرده را فروشنده به قیمت ۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

تلفن-قدیمی

در آگهی بعدی نیز تلفنی برای فروش گذاشته شده است که ظاهری بسیار آشنا دارد. یک تلفن مشکی قورباغه ای که فروشنده ادعا کرده است، کاملا سالم و بدون شکستگی و ترک است. قیمت خرید این تلفن عتیقه ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان شده است.

تلفن-عتیقه

یک نمونه کلکسیون باز تلفن های قدیمی در مشهد

در مشهد یک مرد بیش از ۵۴ سال از عمر خود را صرف تهیه کلکسیونی از تلفن‌های آلمانی، ژاپنی و لهستانی کرده است و حاصل این همه سال وقت گذاشتن، ۲۵ هزار تلفن قورباغه‌ای قدیمی شده است.

موزه ای از تلفن های قدیمی که برای نسل قدیم بسیار خاطره انگیر و جذاب است. خاطره تماس های تلفنی از صف های طولانی تلفن، خانه مادربزرگ و تلفنی که دور از دسترس بچه ها همیشه بالای طاقچه بود، بلند بلند حرف زدن برای آنکه فرد پشت خط صدایت را بشنود، الو الو گفتن های پی در پی تا تماس وصل شود یا خاطره خانه همسایه پشتی که یک کوچه بود و یک تلفن که آن هم برای همان همسایه پشتی بود. این تلفن های قدیمی رنگانگ در هر کدام شان می توانیم دنیایی از گذشته را ببینیم.

تلفن-کلکسیون

کلام آخر

در زمانی که در آن قرار داریم، تکنولوژی و ابزار ارتباطات در کسری از ثانیه در حال به روز شدن و متحول شدن است. دنیا به سمت هوشمند شدن در حال حرکت است اما هنوز هم می توان با ابزار قدیمی ارتباط برقرار کرد و از دیدن و حتی استفاده کردن از آن ها لذت برد. شاید در گذشته های دور هم داشتن این تلفن ها چون آرزویی دور و دست نیافتنی بود. آرزویی که در زمان حال به یک شوخی بیشتر شباهت دارد و به محض اراده هرکسی می تواند با مخاطب خود حتی در دورترین جای این کره خاکی ارتباط برقرار کند و با بالاترین کیفیت هم صدا و هم تصویر فرد را داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها