|
کدخبر: 318788

بودجه شهرداری/شهرداری تهران/شهردار تهران

سقف بودجه شهرداری تهران در سال آینده مشخص شد

کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران اعلام کرد که سقف بودجه شهرداری تهران در سال آینده ۱۳۵ همت است.

اقتصاد سقف بودجه شهرداری تهران در سال آینده  مشخص شد

بودجه شهرداری تهران برای سال آینده باید مبلغی مشخص و قابل درک باشد. کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران، بعد از بررسی های صورت گرفته بر روی بودجه پیشنهای شهردار تهران، اعلام کرد که مبلغ این بودجه برای سال آینده ۱۳۵ همت درنظر گرفته شده است.

با آغاز فصل بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران، کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر تهران در جلسه شب گذشته(سه شنبه شب) با بررسی لایحه بودجه شهرداری سقف آن را ۱۳۵ هزار میلیارد تومان تعیین کرد.

براساس این گزارش، در جریان تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی شهردار تهران به صحن شورا و با ابلاغ جدول زمانبندی پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه، بررسی جزئیات این لایحه در کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر تهران مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پایان این جلسه با اظهار اینکه پس از طرح مباحث تخصصی مقرر شد تا درخصوص سقف بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران سه سناریو از سوی کمیسیون مطرح شود، گفت: سقف بودجه سال آینده بر پایه ۱۳۵ هزار میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت که هفته آینده پس از طرح در صحن علنی مراتب تصویب آن عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: پس از تصویب رقم کلی بودجه سال آینده شهرداری در صحن شورا مقدمات بررسی مصارف و درآمد های بودجه مورد بررسی واقع خواهد شد و در این خصوص جلسات با سازمان ها، شرکت ها، موسسات، مناطق و واحدهای تابعه شهرداری تهران آغاز خواهد شد تا در نهایت این فرآیند تا ابتدای اسفند ماه تکمیل و پس از طرح در صحن شورا موارد با جزییات به تصویب برسد.

این عضو شورا ادامه داد: در این دوره در بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران، تلاش شده تا بر حوزه درآمدهای پایدار تمرکز بیشتری صورت گیرد و این اعداد به گونه ای تنظیم شده تا ما بتوانیم ارزش افزوده بالاتری را در این لایحه شاهد باشیم.

آخوندی تصریح کرد: در حوزه درآمدهای ناشی از توسعه شهر پیشنهاداتی که از سوی شهرداری تهران احصاء شد به عدد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد از این رو امیدواریم بتوانیم بودجه متناسب با شهر تهران را به تصویب برسانیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران یادآور شد: در این جلسه سقف ماموریت های ۶ گانه شهرداری تهران نیز در بودجه سال آینده مشخص شد.

شهردار تهران با اعلام اینکه عمده اعتبارات به سمت کمک و خدمت به مردم می‌رود، گفت: پیشنهاد اولیه بودجه سال آینده حدود ۱۷۰ همت است که با احتساب تبصره‌ها به ۲۰۵ همت می‌رسد. این به واسطه تلاش کارکنان است؛ خدمتگزاری همکاران من در بخش‌های مختلف شهرداری، موجبات امید و رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌کند.

زاکانی با بیان اینکه سال گذشته تلاش دشمن بر ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم بود، خاطرنشان کرد: ما برای تحول شهر تهران به مشارکت مردم نیاز داریم و این نیازمند امیدآفرینی بود؛ لذا از مردادماه سال ۱۴۰۱ شنبه‌های امید و افتخار آغاز شد تا با کار ملموس به مردم امید دهیم و با رضایت آن‌ها افتخار برای خود جلب کنیم. در همین راستا نیز تاکنون بالغ بر ۹۰ طرح با ارزش ۷۵ همت اجرایی شده که ۹۰ درصد این طرح‌ها در دوره مدیریت شهری ششم تامین مالی شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها