|
کدخبر: 318746

وام بازنشستگان / بیمه تامین اجتماعی / حقوق بازنشستگان / عیدی بازنشستگان

سازمان تامین اجتماعی خبر داد / پرداخت ۱۰ میلیارد وام به این افراد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: در صورتی که وام بازنشستگان افزایش پیدا کند این افزایش از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

اقتصاد سازمان تامین اجتماعی خبر داد / پرداخت ۱۰ میلیارد وام به این افراد

علی دهقان‌کیا، درباره افزایش وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، اعلام کرد که این موضوع در جلسات هیئت امنای سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر مبلغ وام پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۰ میلیون تومان است که انتظار می‌رود این رقم در سال آینده به بیش از ۳۰ میلیون تومان برسد، البته همانطور که گفته شد این موضوع باید در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب برسد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: در صورتی که وام بازنشستگان افزایش پیدا کند این افزایش از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

دهقان‌کیا ادامه داد: امسال قرار بود ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور از این تسهیلات برخوردار شوند که تا امروز حدود ۵۰ درصد از بازنشستگان وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند و تا پایان سال نیز تعدادی شاید وام اشاره شده را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: امسال تامین اجتماعی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته بود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران همچنین در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان گفت: در این ارتباط هنوز صحبتی نشده است

سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، یکی از سازمان‌های دولتی در ایران است که مسئولیت پرداخت بیمه‌های اجتماعی و سلامت به کارکنان و بازنشستگان را دارد. این سازمان در سال ۱۳۵۰ تأسیس شده و از طریق پرداخت بیمه‌های اجتماعی و سلامت، به حفظ حقوق اجتماعی و بهبود شرایط زندگی کارکنان و بازنشستگان کمک می‌کند. همچنین، سازمان تامین اجتماعی مسئولیت پرداخت بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت به افراد خودکارآمد و بیکار را نیز بر عهده دارد.

وظایف سازمان  تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی در ایران، وظایف متعددی را بر عهده دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

۱. جمع‌آوری و پردازش اطلاعات بیمه‌ای: سازمان تامین اجتماعی مسئول جمع‌آوری و پردازش اطلاعات بیمه‌ای کارکنان، بازنشستگان، خودکارآمدان و بیکاران است.

۲. پرداخت بیمه‌های اجتماعی و سلامت: سازمان تامین اجتماعی مسئول پرداخت بیمه‌های اجتماعی و سلامت به کارکنان، بازنشستگان، خودکارآمدان و بیکاران است.

۳. تأمین اجتماعی: سازمان تامین اجتماعی مسئول تأمین اجتماعی کارکنان، بازنشستگان، خودکارآمدان و بیکاران است.

۴. ارائه خدمات به مشتریان: سازمان تامین اجتماعی مسئول ارائه خدمات به مشتریان خود، از جمله ارائه اطلاعات و مشاوره‌های لازم به مشتریان است.

۵. پیشگیری و درمان بیماری‌ها: سازمان تامین اجتماعی مسئول پیشگیری و درمان بیماری‌های کارکنان، بازنشستگان و خودکارآمدان است.

۶. تأمین اجتماعی در بیماری‌های حاد: سازمان تامین اجتماعی مسئول تأمین اجتماعی در بیماری‌های حاد کارکنان، بازنشستگان و خودکارآمدان است.

۷. پرداخت حقوق بازنشستگان: سازمان تامین اجتماعی مسئول پرداخت حقوق بازنشستگان است.

انواع وام های سازمان تامین اجتماعی

۱. وام تأسیس کسب و کار: این وام برای افرادی است که قصد دارند کسب و کار خود را تأسیس کنند.

۲. وام ازدواج: این وام برای اعضای سازمان تامین اجتماعی است که قصد دارند ازدواج کنند.

۳. وام خرید مسکن: این وام برای خرید مسکن توسط اعضای سازمان تامین اجتماعی است.

۴. وام آموزشی: این وام برای اعضای سازمان تامین اجتماعی است که قصد دارند دوره‌های آموزشی را در داخل یا خارج از کشور پیگیری کنند.

۵. وام تعمیرات و بازسازی: این وام برای تعمیرات و بازسازی مسکن اعضای سازمان تامین اجتماعی است.

۶. وام اضطراری: این وام برای رفع نیازهای اضطراری اعضای سازمان تامین اجتماعی است.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها