|
کدخبر: 318658

نرخ ارز / نرخ دلار / بانک مرکزی / بازار دلار

سرگیجه در بازار ارز / امروز قیمت دلار به ثبات میرسد؟ ( ۳ بهمن )

تعداد خریداران دلار و یورو روز دوشنبه تعداد بالا بود و در مقابل، فروشندگان ارز انگشت‌شمار بودند. معاملات پشت خطی هم امروز رونق داشت و با رونق بازارهای همسایه همراه شد.

اقتصاد سرگیجه در بازار ارز / امروز قیمت دلار به ثبات میرسد؟ ( ۳ بهمن )

قیمت دلار در شروع سومین روز هفته با کاهش ۱۰۰ تومانی همراه بود، اما به دلیل رشد تقاضا، قیمت این اسکناس افزایش یافت. در روز دوشنبه، دلار با افزایش ۳۵۰ تومانی به کانال بالاتر راه یافت و با قیمت ۵۴ هزار و ۵۰ تومانی معامله شد.

تعداد خریداران دلار و یورو روز دوشنبه تعداد بالا بود و در مقابل، فروشندگان ارز انگشت‌شمار بودند. معاملات پشت خطی هم امروز رونق داشت و با رونق بازارهای همسایه همراه شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند روند صعودی دلار با شکستن کانال ۵۳ هزار تومانی شکل گرفته و این اسکناس در روزهای آینده برای فتح کانال ۵۵ هزار تومانی خیز برمی‌دارد. آنها می‌گویند هر چه به سمت ماه‌های پایانی سال به ویژه بهمن می‌رویم، دست بازارساز برای کنترل بازار و ارزپاشی بسته‌تر خواهد شد. تحلیلگران بازارهای مالی محدوده ۵۲ هزار تومانی را کف قیمت دلار می‌دانند و معتقدند دلار تمایلی به کاهش قیمت ندارد و در روند صعودی افتاده است.

گفتنی است قیمت دلار، روز دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای همسایه کاهش داشت. دلار سلیمانیه با رشد ۴۰۰ تومانی روی رقم ۵۴ هزار و ۶۲۰ تومانی ایستاد. دلار هرات که در شروع معاملات روز دوشنبه با کاهش قیمت به کانال ۵۲ هزار تومانی برگشته بود با افزایش ۲۶۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه با قیمت ۵۳ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد. قیمت درهم امارات ۲۰ تومان گران‌تر از روز یکشنبه شد و با قیمت ۱۴ هزار ۸۷۰ تومانی معامله شد.

پیش بینی قیمت ارز

با توجه به پیچیدگی و تأثیرگذاری عوامل مختلف بر قیمت ارز، پیش‌بینی دقیق و قطعی آن بسیار دشوار است. اما برخی روش‌هایی وجود دارد که می‌توانند به صورت نسبی به پیش‌بینی قیمت ارز کمک کنند. به عنوان مثال:

۱. تحلیل تکنیکال: در این روش، با بررسی الگوها و شاخص‌های تاریخی قیمت ارز، سعی می‌شود تغییرات آینده را پیش‌بینی کنیم. از میان ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌توان به نمودارهای قیمت، نمودارهای میانگین متحرک و شاخص‌های مانند RSI و MACD اشاره کرد.

۲. تحلیل بنیادی: در این روش، عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی که بر قیمت ارز تأثیر می‌گذارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. مثلاً بررسی شرایط اقتصادی کشورها، نرخ بهره، تورم، سیاست‌های پولی و مالی، رویدادهای جهانی و تحولات سیاسی می‌توانند در پیش‌بینی قیمت ارز مفید باشند.

۳. نظرات و تحلیل‌های نهادهای مالی و بانکی: پیش‌بینی قیمت ارز ممکن است با توجه به نظرات و تحلیل‌های معتبر نهادهای مالی و بانکی بیشتر قابل اعتماد باشد. این نهادها دسترسی به منابع و اطلاعات بیشتری دارند و می‌توانند تحلیل‌های دقیق‌تری ارائه کنند.

به هر حال، باید توجه داشت که پیش‌بینی قیمت ارز همواره دارای عوامل عدم قطعیت است و نباید به عنوان یک پیش‌بینی قطعی در نظر گرفته شود. همچنین، حتماً به شرایط مالی و هدف‌های خودتان توجه کنید و در تصمیم‌گیری های مربوط به سرمایه‌گذاری در بازار ارز، از منابع معتبر و مشاوران مالی حرفه‌ای استفاده کنید.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها