|
کدخبر: 318562

بازار سرمایه / پیش بینی بورس / بازار سهام

روند ریزشی بازار سهام / سرگیجه بورس درمان می شود؟ ( ۲ بهمن )

شاخص کل بورس در روز یکشنبه ۱۳ هزار و ۷۱۶ واحد افت کرد و شاخص هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۱ واحد ریزش کرد.

اقتصاد روند ریزشی بازار سهام / سرگیجه بورس درمان می شود؟ ( ۲ بهمن )

بازار سهام در اوایل ماه بهمن با شروعی نزولی رو به رو شد. در روز دوم هفته جاری، حجم و ارزش معاملات خرد کاهش یافت و شاخص‌های کل و هم‌وزن نیز کاهش قابل توجهی داشتند. به این ترتیب، بازار سهام در این دوره دچار نزول شد.

شاخص کل بورس در روز یکشنبه ۱۳ هزار و ۷۱۶ واحد افت کرد و شاخص هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۱ واحد ریزش کرد.

حجم معاملات خرد سهام‌، حق تقدم و صندوق‌های سهامی نیز در معاملات روز یکشنبه ۱۰ میلیارد برگه سهم بود که با ارزش پنج هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان انجام شد.

در معاملات روز یکشنبه همچنین ۶۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد و در مقابل، صندوق‌های درآمد ثابت توانستند ۲۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کنند.

پیش بینی بورس دوشنبه

بازار سهام طی روزهای اخیر تحت تاثیر چهار سیگنال رشد قیمت دلار، افزایش تنش‌های سیاسی در منطقه، انتشار گزارش‌های ۹ ماهه و مصوبه تعیین قیمت فرآورده‌های پالایشگاه‌ها، دچار سرگیجه شده است.

این سرگردانی، هیجانات زیادی را در میان معامله‌گران رقم زده و آنها را بر سر دوراهی خرید و فروش سهام قرار داده است. بر همین اساس و با توجه به ماندگاری سیگنال‌ها، به نظر می‌رسد بازار سهام همچنان دچار هیجانات منفی باشد. با این حال، می‌توان امید داشت که در معاملات روز دوشنبه از میزان این هیجان کاسته شود و معاملات به شکل منطقی‌تری دنبال شود.

نقش دولت در بازار سهام

نقش دولت در بازار سهام می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم باشد. دولت ممکن است از طریق سیاست‌های اقتصادی و تنظیمات قانونی تأثیری بر روند و عملکرد بازار سهام داشته باشد. برخی از نقش‌های دولت در بازار سهام عبارتند از:

۱. تنظیم قوانین و مقررات: دولت می‌تواند قوانین و مقرراتی را تنظیم کند که تأثیر مستقیمی بر عملکرد بازار سهام داشته باشد. این شامل قوانین مربوط به حقوق سهامداران، حقوق اقتصادی، تنظیم معاملات و نظارت بر بازار است.

۲. توسعه و ترویج بازار سهام: دولت ممکن است ترویج و توسعه بازار سهام را به عنوان یکی از اهداف اقتصادی خود قرار دهد. این شامل ایجاد بورس اوراق بهادار، تشویق سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران است.

۳. مداخله در بازار: در مواقع خاص، دولت ممکن است به صورت مستقیم در بازار سهام مداخله کند. این شامل خرید و فروش سهام، تعیین نرخ بهره، تنظیم قیمت سهام و اجرای برنامه‌های تحریمی است.

۴. حفظ استقرار بازار: دولت مسئول حفظ استقرار و پایداری بازار سهام است. این شامل ارائه خدمات نظارتی، تشکیل سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با بازار سهام و پیشگیری از تخلفات مالی و تقلب‌های مرتبط با سهام است.

مهم است بدانیم که نقش دولت در بازار سهام ممکن است بسته به سیاست‌ها و شرایط مختلف در هر کشور متفاوت باشد.

منبع: اقتصاد۱۰۰
  • ناشناس ارسالی در

    اون موقع که ایران تحریم شد ، بورس هم ق رمز و منفی شد. اکنون هم که ایران از FA TF خارج شد ، باز هم بورس قرمز و منفی شد !!!!!! حالا بهتون ثابت شد که مشکل بورس ایران فقط و فقط خاندوزی و عشقی هس تند که با حقوقی ها و رانت خواران هم کا سه و هم آخور شدند و بورس را نابود کردن د ؟!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    یک سری گوسفند چران که فرق بین بورس ر ا با بُرس تشخیص نمیدن و به قولی فرق بین کباب شامی را با تاپه گاو نمی فهمند ، وارد بورس شدند و فقط به دلار و طلا ن گاه می کنند که یک روز کاهشی میشه و تح ت تاثیر قرار می گیرند و سهام ارزشمند خودشان را مفت و مجانی می فروشند و حقوق ی آنها را با قیمت پایین می خرد . این نفهم های الاغ فکر نمی کنند که دلار ، سکه‌، طلا، خودرو ،ملک و .... از سال ۹۹ تاکنون پرواز کردند و حالا یکی ، دو روز هم کاهشی شوند ، خیلی به خریدارا ن و دلالان ارز ، سکه‌، طلا ،خودرو، مل ک و... هم ضرر و زیان نمی رسد و نباید بورس از کاهش قیمت دلار و طلا پیروی کند همانگونه که تو این ۳ سال گدشته با افزایش قیمت آنها ، بورس از آنها پیر وی نکرده و مسیر خودش را از بازارهای دیگر جدا کرده ، اکنون هم نباید همسو با بازار دلار و طلا باشد ولی متاسفانه س هامداران نفهم به قیمت دلار و طلا نگاه کرده و چون قیمت آنها کاهشی بوده ، این ه ا هم سهام ارزشمند خودشان را مفت و مج انی می فروشند . بورس از سال ۹۹ تاکنون مسیر خودش را از دلار و طلا جدا کرده و به دلار و طلا وابسته نیست. بنابر این ب ا ارزان شدن ناچیز قیمت دلار و طلا ، سه امداران نباید فروشنده ی سهام خود باشند .

  • ناشناس ارسالی در

    از صبح که بورس شروع به کار میکنه، تا س اعت ۱۲:۳۰دلار و طلا را کاهشی می کنند ت ا یک سری سهامدار الاغ و بی سواد تحت تاث یر قرار بگیرند و سهام ارزشمند خودشان ر ا مفت و مجانی بفروشند و بعد که بورس بست ه می شود ، دلار و طلا شروع میکنه گرا ن شدن . اینحا کلاه سر سهامدار رفته . رو ز بعد دوباره به همین نحو و از سال ۹۹ تاکنون همین روش را پیش گرفتند !!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها