|
کدخبر: 318494

وام ازدواج/ وام بانکی/ تسهیلات

فروش وام ازدواج قانونی است؟ / زوج های جوان بخوانند

در صورتی که افراد وام‌ها را عقب بی اندازند، قانوناً تنها وام‌گیرنده مسئول است و باید مبلغ وام را پرداخت کند. در نتیجه، فروش وام به بندها غیرقانونی و غیرشرعی است.

اقتصاد  فروش وام ازدواج قانونی است؟ / زوج های جوان بخوانند

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین درباره خرید و فروش وام ازدواج اظهار کرده است که این عملیات غیرقانونی است و ممکن است برای فروشندگان مشکل ساز شود.

امیر اسلامی صدر اظهار کرد: متاسفانه اخیرا شنیده شده برخی از زوج های جوان نسبت به فروش امتیاز وام های ازدواج اقدام می کنند که این کار می تواند برای افراد مشکلات حقوقی ایجاد کند.
 
وی افزود: این روزها با اطلاعیه های متعددی مواجهیم که با اعلام یک شماره تلفن نسبت به خرید وام ازدواج زوج های جوان اقدام کرده و مبلغی را به عنوان حق امتیاز وام به افراد پرداخت می کنند اما پیامدهای ناشی از پرداخت نشدن اقساط متوجه فروشندگان خواهد بود.
 
این مسوول تصریح کرد: از آنجا که وام ها بنام افراد است در آینده در صورت پرداخت نشدن اقساط آن، از نظر قانونی فقط وام گیرنده مسوول است و افراد باید پاسخگو باشند و این وام از آنها دریافت خواهد شد، لذا فروش وام هم غیرقانونی و هم غیر شرعی است.
 
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: این موضوع به صورت مکتوب به دادستانی هم اعلام شده تا با سوء استفاده کنندگان نیز برخورد صورت گیرد.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

عضو کمیسیون تلفیق در مجلس اعلام کرد که کمیسیون موافقت خود را با وام ازدواج به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است. همچنین اعلام کرد که مبلغ وام ازدواج برای جوانانی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال و همسر آنها کمتر از ۲۳ سال است، به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گفته احمد راستینه، وام ازدواج با هدف حمایت از جوانان و جمعیت جوان، با مصوبه کمیسیون تلفیق به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین براساس این مصوبه میزان وام ازدواج برای زوجهایی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال باشد وام ازدواج ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

راستینه افزود: علاوه بر این سال آینده طبق مصوبه کمیسیون تلفیق وام قرض الحسنه برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وام ازدواج در ایران یکی از اقدامات دولت است که به هدف حمایت از جوانان و تسهیل ازدواج آن‌ها ارائه می‌شود. این وام به صورت یک وام بانکی با شرایط و نرخ سود مشخصی ارائه می‌شود که برای دریافت آن باید به شرایط خاصی مانند سن، درآمد و داشتن مجوز از سازمان بهزیستی و مراجع مربوطه پاسخگو باشید. مبلغ وام ازدواج ممکن است متفاوت باشد و بسته به شرایط مالی و اقتصادی کشور تغییر کند.

در ایران، قوانین مربوط به وام ازدواج توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. بانک مرکزی مقررات و ضوابط مشخصی برای اعطای وام ازدواج تدوین کرده است که بانک‌ها و موسسات مالی ملزم به رعایت آنها هستند.

به طور کلی، بانک‌ها و موسسات مالی می‌توانند وام ازدواج به افرادی که شرایط مورد نیاز را داشته باشند اعطا کنند. این شرایط ممکن است شامل داشتن شغل و درآمد ثابت، پرداخت وجه پیش‌پرداخت، داشتن ضامن و سابقه اعتباری مثبت باشد. همچنین، مبلغ وام و نحوه بازپرداخت آن نیز بسته به سیاست‌های هر بانک یا موسسه مالی ممکن است متفاوت باشد.

به علاوه، برخی از بانک‌ها و موسسات مالی از برنامه‌های وام ازدواج با شرایط ویژه برای زوجین جوان بهره می‌برند. این برنامه‌ها ممکن است شامل کاهش نرخ سود، ارائه تسهیلات بدون ضمانت، تعیین مهلت بازپرداخت بلندمدت و سایر امکانات مشابه باشد.

به هر حال، برای اطلاعات دقیقتر و کسب وام ازدواج، بهتر است با بانک‌ها و موسسات مالی مربوطه تماس بگیرید و شرایط و الزامات آنها را بررسی کنید.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها