|
کدخبر: 316768

وام ازدواج / تسهیلات ازدواج / وام بانکی

متقاضیان وام ازدواج بخوانند / کدام بانک بهترین پرداخت کننده تسهیلات است؟

در سال جاری، سه بانک ملت، ملی و تجارت به تعداد زیادی متقاضی وام ازدواج پرداخت کرده‌اند و به عنوان بانک‌هایی با بیشترین میزان وام ازدواج شناخته می‌شوند.

اقتصاد متقاضیان وام ازدواج بخوانند / کدام بانک بهترین پرداخت کننده تسهیلات است؟

وضعیت تعداد متقاضی‌های منتظر در صف دریافت وام ازدواج نشان می‌دهد که در پایان آذر امسال نسبت به سه ماه قبل، یعنی پایان شهریور، حدود ۸ درصد افزایش داشته است. اما نسبت به ۶ ماه قبل، یعنی پایان خرداد، حدود ۲۸.۳ درصد کاهش یافته است. لطفاً توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به سپتامبر ۲۰۲۱ است و اطلاعات جدیدتر در دسترس نیست.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، نشان می‌دهد در راستای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شبکه بانکی کشور طی ۹ ماهه نیمه نخست سال جاری به ۶۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر متقاضی، حدود ۱۲۶ همت وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بانک ملت در صدر پرداخت‌کننده وام ازدواج

طبق این گزارش، بیشترین وام ازدواج پرداختی توسط بانک ملت پرداخت شده است. طی ۹ ماهه نخست سال جاری بانک ملت به بیش از ۱۱۶ هزار متقاضی معادل ۲۴ همت تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است.

بانک‌های ملی و تجارت در رتبه‌های بعدی بیشترین وام ازدواج پرداختی قرار دارند. بانک ملی طی ۹ ماهه نخست امسال حدود ۲۳ همت و بانک تجارت نیز بیش از ۱۶ همت وام ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است.

کمترین وام ازدواج نیز از سوی بانک مشترک ایران ونزوئلا و رسالت پرداخت شده، به طوری که این دو بانک طی ۹ ماهه نخست امسال هر کدام به ترتیب معادل ۴۸ و ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. البته قرارگیری این بانک در قعر جدول وام ازدواج پرداختی به منزله عدم تعهد این بانک نیست؛ بانک مرکزی با توجه به میزان ظرفیت هر بانک، سهمیه مشخصی را برای وام ازدواج پرداختی بانک‌ها مشخص کرده که میزان آن در بانک‌های مختلف، متفاوت است.

نمودار

وضعیت صف انتظار وام ازدواج بانک‌ها

بررسی وضعیت تعداد متقاضی‌های منتظر در صف دریافت وام ازدواج نیز نشان می‌دهد این صف در پایان آذر امسال نسبت به سه ماه قبل یعنی پایان شهریور حدود هشت درصد افزایش، اما نسبت به ۶ ماه قبل یعنی پایان خرداد حدود ۲۸.۳ درصد کاهش یافته و در نهایت در پایان آذر ماه به ۲۸۰ هزار نفر رسیده است.

صف انتظار وام ازدواج بانک‌ها نشان می‌دهد بیشترین صف انتظار به بانک صادرات تعلق دارد. بانک صادرات تا پایان آذر امسال به ۷۸ هزار و ۵۹۴ نفر وام ازدواج اعطا کرده و هنوز ۵۲ هزار نفر در انتظار دریافت وام هستند.

بانک صادرات و رفاه کارگران در رتبه‌های دوم و سوم دارنده بیشترین صف انتظار برای دریافت وام ازدواج قرار دارند. بانک ملت و تجارت با حدود ۶۱ و ۵۳ هزار نفر صف در انتظار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این است که تعداد افراد در صف انتظار دریافت وام ازدواج برای بانک قرض الحسنه رسالت در پایان شهریور ماه به یک نفر رسیده است.

وام ازدواج چیست؟

وام ازدواج یک نوع وام است که توسط بانک‌ها و موسسات مالی ارائه می‌شود. این نوع وام به افرادی که قصد ازدواج دارند، ارائه می‌شود تا به آن‌ها کمک کند هزینه‌های مرتبط با مراسم عروسی و تشکیل خانواده را تامین کنند.

مبلغ وام ازدواج، شرایط و نحوه بازپرداخت آن ممکن است بسته به سیاست‌ها و قوانین هر بانک یا موسسه مالی متفاوت باشد. برخی از وام‌های ازدواج به صورت بدون بهره یا با بهره کمتر ارائه می‌شوند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است بهره بالاتری داشته باشند.

معمولاً برای دریافت وام ازدواج، بانک‌ها و موسسات مالی الزاماتی مانند داشتن درآمد ثابت و پرداخت قسط‌های منظم را برای وام‌گیرنده تعیین می‌کنند. همچنین، ممکن است درخواست دهنده وام نیاز به ضامن یا تضمینات دیگری داشته باشد.

در نهایت، وام ازدواج به زوجین جوان کمک می‌کند تا بتوانند هزینه‌های مرتبط با ازدواج و شروع زندگی مشترک را بپردازند، اما قبل از دریافت هرگونه وام، مهم است قوانین و شرایط مربوطه را به دقت بررسی و مشورت لازم را با مشاوران مالی و حقوقی مناسب صورت دهید.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها