|
کدخبر: 316903

وام ازدواج / تسهیلات ازدواج / وام بانکی

خبر خوش برای زوجین / رقم جدید وام ازدواج چند است؟

با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادید، به نظر می‌رسد که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره موافقت نمایندگان این کمیسیون با افزایش وام ازدواج به مبلغ ۳۰۰ میلیون و ۳۵۰ میلیون تومان برای زوج ۲۵ سال و زوجه ۲۳ سال در لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۳ خبر داده است. این افزایش ممکن است به منظور تسهیل و ارتقای فرآیند ازدواج و کاهش بار مالی بر زوج‌های جوان باشد.

اقتصاد خبر خوش برای زوجین / رقم جدید وام ازدواج چند است؟

 ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به بررسی تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به کمیسیون ارائه شده است، اشاره کرد. در نشست امروز (یکشنبه ۱۰ دی‌ماه) کمیسیون، بحث‌های مختلفی درباره طرح و پیشنهادات دستگاه‌های مربوط بررسی شد که در پیشنهادات خود به کمیسیون، آن‌ها را در تلفیق برنامه بودجه مجلس لحاظ خواهند کرد.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس طرح و بررسی شد، افزایش وام ازدواج جوانان بود که یکی از وظایف ما در کمیسیون اجتماعی است. در همین راستا اعضای کمیسیون با پیشنهاد پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج برای زوج و زوجه -جمعاً ۶۰۰ میلیون- و ۳۵۰ میلیون وام ازدواج برای زوج تا ۲۵ سال و زوجه تا ۲۳ سال -جمعاً ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود- موافقت کردند.  

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به تورم اخیر کشور و همچنین منابعی که دولت تعریف کرده، توانستیم افزایشی در وام ازدواج نسبت به سال قبل تصویب کنیم که جوانان عزیز ما بتوانند حداقل‌ها را در شروع زندگی مشترک تامین کنند.

وام ازدواج چه کمکی می کند؟

وام ازدواج به عنوان یکی از ابزارهای مالی و اقتصادی، به زوج‌های جوان کمک می‌کند. این وام‌ها به زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند و نیاز مالی برای برگزاری مراسم و تشکیل خانواده دارند، ارائه می‌شود. در زیر تعدادی از مزایای وام ازدواج را بررسی می‌کنیم:

کمک مالی: وام ازدواج به زوج‌ها در تأمین نیازهای مالی برای برگزاری مراسم عروسی، خرید لوازم و تجهیزات منزل، پرداخت هزینه‌های مربوط به مسکن و هزینه‌های زندگی اولیه کمک می‌کند.

تسهیل در دستیابی به مسکن: یکی از مهمترین عوامل در زندگی زوجی، دستیابی به مسکن است. وام ازدواج می‌تواند به زوج‌ها در تسهیل و تسریع فرآیند خرید مسکن کمک کند.

کاهش بار مالی بر زوج‌ها: ازدواج و تشکیل خانواده ممکن است هزینه‌های زیادی را به همراه داشته باشد. ارائه وام ازدواج باعث کاهش بار مالی بر زوج‌ها و کمک به آن‌ها در شروع زندگی مشترک می‌شود.

تشویق به ازدواج: ارائه وام ازدواج می‌تواند جوانان را تشویق کند تا زودتر ازدواج کنند و خانواده بنیان بگذارند.

تقویت ارتباط خانوادگی: ازدواج و تشکیل خانواده، معمولاً باعث ایجاد و تقویت ارتباطات خانوادگی می‌شود. وام ازدواج می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا این مرحله را بهتر و با آرامش تجربه کنند.

لازم به ذکر است که هر کشور و نظام حکومتی ممکن است سیاست‌ها و قوانین خود را درباره وام ازدواج داشته باشد و شرایط و مزایای دقیق ممکن است متفاوت باشد.

وضعیت صف انتظار وام ازدواج بانک‌ها

بررسی وضعیت تعداد متقاضی‌های منتظر در صف دریافت وام ازدواج نیز نشان می‌دهد این صف در پایان آذر امسال نسبت به سه ماه قبل یعنی پایان شهریور حدود هشت درصد افزایش، اما نسبت به ۶ ماه قبل یعنی پایان خرداد حدود ۲۸.۳ درصد کاهش یافته و در نهایت در پایان آذر ماه به ۲۸۰ هزار نفر رسیده است.

صف انتظار وام ازدواج بانک‌ها نشان می‌دهد بیشترین صف انتظار به بانک صادرات تعلق دارد. بانک صادرات تا پایان آذر امسال به ۷۸ هزار و ۵۹۴ نفر وام ازدواج اعطا کرده و هنوز ۵۲ هزار نفر در انتظار دریافت وام هستند.

بانک صادرات و رفاه کارگران در رتبه‌های دوم و سوم دارنده بیشترین صف انتظار برای دریافت وام ازدواج قرار دارند. بانک ملت و تجارت با حدود ۶۱ و ۵۳ هزار نفر صف در انتظار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این است که تعداد افراد در صف انتظار دریافت وام ازدواج برای بانک قرض الحسنه رسالت در پایان شهریور ماه به یک نفر رسیده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها