|
کدخبر: 318344

بازار خودرو | قیمت خودرو | قیمت لیفان

افزایش ۱۲۰ میلیون تومانی شاسی بلند چینی + جدول قیمت

قیمت لیفان X۶۰ دنده ای کارکرده مدل ۱۳۹۵ امروز ۵۲۸ میلیون تومان است.

اقتصاد افزایش ۱۲۰ میلیون تومانی شاسی بلند چینی + جدول قیمت

لیفان X۶۰، یک شاسی بلند جمع‌وجور شهری است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۰ از نسخه کانسپت آن رونمایی شد، اما طی سال ۲۰۱۱ به صورت رسمی و عملی پا به میدان گذاشت.

لیفان ایکس ۶۰ در دوره‌ای که مشتریان ایرانی آشنایی چندانی با مدل‌های کراس اوور شهری ارزان قیمت نداشتند، در بازار ایران حاضر شد. مسئولان گروه خودروسازی کرمان موتور با مشاهده علاقه روزافزون مشتریان نسبت به نسل اول ام وی ام ایکس۳۳ عزم خود را جزم کرده و نسخه مجهز به گیربکس دستی این خودرو را از سال ۱۳۹۱ به خطوط تولید خود راه دادند. چهار سال بعد یعنی در تابستان ۱۳۹۵ نیز مدل اتوماتیک این شاسی بلند چینی چشم مشتریان ایرانی را به حضور خود منور ساخت تا پاسخگوی نیاز مشتریان خواهان خودرو اتوماتیک باشد.

طراحی ظاهری لیفان X۶۰ در ابتدای عرضه به بازار ایران به ویژه در قیاس با مهمترین رقیبش یعنی ام وی ام ایکس ۳۳، نسبتا خوشایند، جذاب و اسپرت جلوه می‌کرد و توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان و اقشار متوسط را به سوی خود جلب کند. سبک و سیاق طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره در نمای روبرو تا حدودی یادآور چهره هیوندای سانتافه ۲۰۰۷ است. چراغ‌ها با حالتی مهربان و نسبتا مصمم در دو طرف جلوپنجره جا خوش کرده و قیافه‌ای صمیمی را برای این شاسی بلند چینی رقم زده‌اند. البته باید خاطرنشان کنیم که جلوپنجره نسخه اتوماتیک با مدل دنده‌ای فرق داشته و خطوط کروم رنگ آن به حالت عمودی درآمده‌اند.

طراحی سپر جلو نیز به نوبه خود دلپذیر بوده و در کنار دیفیوزر و قاب‌های مشکی رنگ چراغ‌های مه‌شکن، شمایلی مناسب برای نمای جلو لیفان ایکس ۶۰ پدید آورده است.

حجم پردازی‌های اعمال شده روی درپوش موتور و بخش جانبی خودرو نیز ظاهری عضلانی‌ و حجیم‌تر را برای بدنه ایکس۶۰ رقم زده است؛ به ویژه خط شانه‌ای که از گوشه چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده و نیز حالت برجسته و برآمده گلگیرها، تاثیر بسزایی در کاهش سادگی نمای کناری لیفان x۶۰ داشته‌اند.

در قسمت پشت خودرو چراغ‌های یک تکه در دو طرف درب صندوق جانمایی شده و شمایلی نسبتا ساده به این زاویه بخشیده‌اند. همچنین وجود دیفیوزر در ناحیه تحتانی سپر بر جذابیت بصری ایکس۶۰ اضافه کرده است. به طور کل می‌توان گفت که طراحی بیرونی لیفان X۶۰ امتیاز قابل قبولی را در بازار کم تنوع ایران کسب می‌کند و می‌تواند موجب خرسندی مشتریانی که با بودجه نسبتا کم به دنبال یک کراس اوور اقتصادی خوش‌قیمت هستند، شود.

طراحی کابین لیفان ایکس ۶۰ در زمان خود و با توجه به عدم تنوع بازار شاسی‌بلندهای ارزان قیمت ایران در اوایل دهه ۹۰ شمسی، نسبتا جذاب و متناسب با سلیقه مشتریان ایرانی  به نظر می‌رسید؛ اما امروزه و با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در طراحی فضای داخلی محصولات چینی، طرح داشبورد و به طور کل کابین لیفان x۶۰ چندان مدرن و هیجان برانگیز جلوه نمی‌کند. متریال کابین در قسمت داشبورد و پنل درب‌ها از جنس پلاستیک خشک تشکیل شده و چندان با کیفیت به نظر نمی‌رسد. با این حال می‌توان آن را تقریبا همسطح با رقبا ارزیابی کرد.

ناگفته نماند که طرح داشبورد بسیار شبیه به نسل سوم تویوتا راوفور بوده و به طور حتم از روی آن الگوبرداری شده است. با این حال طرح اسپرت و جذاب غربیلک فرمان خوش‌دست لیفان ایکس ۶۰ و پنل کیلومتر شمار می‌تواند موجب دلگرمی و افزایش لذت رانندگی با این خودرو شود. فرم مناسب صندلی‌ها نیز تا حد امکان بدن سرنشینان را دچار خستگی مفرط نمی‌کند.

گنجایش ۴۰۵ لیتری محفظه بار به همراه ظرفیت نسبتا مناسب کابین جهت حضور ۵ نفر بزرگسال هم از جمله مواردی است که می‌تواند نگرانی خانواده‌های نه چندان پرجمعیت را هنگام تدارک احتیاجات و لوازم یک مسافرت خانوادگی به حداقل برساند؛ هر چند ظرفیت صندوق در قیاس با برخی رقبا و حتی بعضی از خودروهای سدان موجود در بازار، چندان وسیع و جادار به نظر نمی‌رسد.

قیمت انواع لیفان

آخرین قیمت انواع خودرو لیفان برای امروز ۲۹ دی ۱۴۰۲ به شرح زیر است. بر این اساس قیمت لیفان X۷۰ اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ ، ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است که در یک هفته اخیر ۱۲۰ میلیون میلیون افزایش قیمت داشته است.

همچنین لیفان X۶۰ اتوماتیک  کارکرده مدل ۱۳۹۵ در بازار ۶۱۱ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت لیفان X۶۰ دنده ای کارکرده مدل ۱۳۹۵ امروز ۵۲۸ میلیون تومان است.

لیفان X۵۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۴ هم امروز ۴۵۰ میلیون تومان است.

قیمت لیفان X۵۰ دنده ای مدل ۱۳۹۵ نیز ۴۱۰ میلیون تومان است.

قیمت ماشین لیفان ۸۲۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ هم امروز ۸۰۰ میلیون تومان معامله شد.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره قیمت روز خودروهای لیفان به دست خواهید آورد.​

 

 

قیمت بازار انواع خودرو لیفان
برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
X۶۰ دنده ای ۱۳۹۵ ۱۹۰,۰۰۰  ۵۲۸,۰۰۰,۰۰۰
X۶۰  اتوماتیک ۱۳۹۵ ۱۱۳,۰۰۰  ۶۱۱,۰۰۰,۰۰۰
X۵۰ (دنده ای) ۱۳۹۵ ۱۷۰,۰۰۰  ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
X۵۰(اتوماتیک) ۱۳۹۴ ۱۱۰,۰۰۰  ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۲۰ ۱۳۸۸ ۲۳۷,۰۰۰  ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۲۰ ۱۳۹۱ ۲۰۰,۰۰۰  ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۲۰ ۱۳۹۵ ۱۰۰,۰۰۰  ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
X۷۰ ۱۴۰۰ ۳۳,۰۰۰  ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
X۷۰ ۱۴۰۱ | خودروسازان بم صفر  ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

 

 

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها