|
کدخبر: 318343

بازار ارزهای دیجیتال | قیمت سولانا | بازار رمزارز

پیش بینی مهم از آینده سولانا / احتمال افزایش قیمت SOL به ۱۱۷ دلار

قیمت سولانا (SOL) از زمانی که در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ به ۱۲۶ دلار رسید، به تدریج کاهش یافته و در حال حاضر به زیر سطح روانی ۱۰۰ دلار سقوط کرده است.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده سولانا / احتمال افزایش قیمت SOL  به ۱۱۷ دلار

سولانا پروژه‌ای متن باز است که یک بلاک چین لایه ۱ جدید، بدون مجوز و با سرعت بالا را پیاده‌سازی می‌کند. هدف این بلاک چین افزایش توان عملیاتی فراتر از بلاک چین‌های محبوب است و در عین حال هزینه‌ها را نیز پایین نگه دارد. سولانا بلاک چینی با شباهت‌های قابل توجه به اتریوم است – در واقع، اغلب از آن به عنوان «قاتل اتریوم» یاد می‌شود. این بلاک چین از مکانیزم اجماع اثبات تاریخ (Proof-of-History) استفاده می‌کند که مهرهای زمانی را برای تعریف بلاک بعدی در زنجیره سولانا به کار می‌گیرد.

سولانا از نظر تئوری می‌تواند بیش از ۷۱۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را بدون نیاز به هیچ راه‌حل مقیاس‌پذیری پردازش کند. معماری بلاک چین نسل سوم سولانا برای تسهیل قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) طراحی شده است. این پروژه از مجموعه‌ای از پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و همچنین بازارهای توکن غیر قابل تعویض (NFT) پشتیبانی می‌کند.

مفهوم الگوریتم اجماع اثبات تاریخ

همانطور که گفتیم آنتونی یاکوونکو، از بنیان‌گذاران سولانا، وایت پیپری را در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد که در آن مفهوم اثبات تاریخ (PoH) را توصیف کرد. PoH مدرکی برای تأیید سفارش و گذر زمان بین رویدادهاست و برای رمزگذاری گذر زمان بدون نیاز به اعتماد در یک دفتر کل استفاده می‌شود. در وایت پیپر، یاکوونکو اشاره می‌کند که بلاک‌چین‌هایی که در آن زمان در دسترس عموم قرار گرفتند، به زمان تکیه نمی‌کردند، زیرا هر نود در شبکه بلاک چین بدون اطلاع از زمان محلی سایر شرکت‌کنندگان در شبکه، به ساعت محلی خود متکی بود.

فقدان یک منبع زمانی قابل اعتماد (یعنی یک ساعت استاندارد) به این معنی است که وقتی از مهر زمانی پیام برای پذیرش یا رد پیام استفاده می‌شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر شرکت‌کننده دیگری در شبکه دقیقاً همان انتخاب را انجام دهد.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا (SOL) از زمانی که در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ به ۱۲۶ دلار رسید، به تدریج کاهش یافته و در حال حاضر به زیر سطح روانی ۱۰۰ دلار سقوط کرده است.

بررسی دقیق نمودار سولانا در بازه زمانی شش ساعته به تعیین جهت روند SOL کمکی نمی‌کند؛ زیرا پرایس اکشن آن سیگنال‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. در مسیر صعودی، پرایس اکشن سولانا یک بریک آوت از خط روند مقاومتی نزولی و تایید آن به عنوان حمایت را نشان می‌دهد. با این حال، یک مثلث متقارن کوتاه مدت را نیز در خود جای داده است (خط‌چین‌های مشکی). این ساختار مثلثی اغلب به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند. و از آنجایی که پس از یک حرکت رو به پایین تشکیل شده، احتمالاً منجر به ریزش قیمت خواهد شد.

در همین حال، تحلیلگران تکنیکال از نظریه امواج الیوت برای تعیین جهت روند استفاده می‌کنند. محتمل‌ترین موج‌شماری نشان می‌دهد که مثلث مذکور بخشی از موج B در ساختار اصلاحی A-B-C (خطوط سفید) است. دادن نسبت ۱:۰٫۶۱۸ به امواج A:C منجر به کاهش قیمت به محدوده ۷۸ دلار می‌شود که به منطقه حمایتی افقی اصلی در ۷۵ دلار نزدیک است. هدف مشابهی با ساختار الگوی مثلث هم پیش‌بینی می‌شود. برای تحقق این پیش‌بینی، قیمت باید تا ۲۵ درصد سقوط کند.

تحلیل و پیش‌بینی قیمت سولانا: سقوط به ۷۵ دلار یا صعود به ۱۱۷ دلار؟

در مقابل و علی‌رغم این پیش‌بینی نزولی، خروج قیمت از ساختار الگوی مثلثی به سمت بالا، به معنای ثبت یک کف محلی خواهد بود. در چنین شرایطی، قیمت SOL می‌تواند ۱۸ درصد افزایش یابد و به مقاومت بعدی در ۱۱۷ دلار برسد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها