|
کدخبر: 318245

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | صندوق ETF

افزایش حجم معاملات ETF اسپات بیت کوین رکورد زد / رقم خیره کننده ۱۰ میلیارد دلار!

حجم معاملات صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین طی یک بازه زمانی سه روزه، به رقم خیره‌کننده ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاد افزایش حجم معاملات ETF اسپات بیت کوین رکورد زد / رقم خیره کننده ۱۰ میلیارد دلار!

بیت کوین در حال تقویت خود به عنوان یک دارایی قانونی است که هر کسی می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند. از نظر فنی، ضابطه‌ای وجود ندارد و بسیاری از موسسات و افراد نمی‌توانند به صورت قانون‌مند اقدام به خرید بیت کوین کنند. بسیاری معتقدند ETF بیت کوین می‌تواند این هدف را برآورده کند. در حالی که صندوق قابل معامله ارز دیجیتال BTC هم‌اکنون در کانادا وجود دارد، اما قانون‌گذاران در ایالات متحده هنوز اجازه حضور این صندوق‌ها را در بازارهای بورس آمریکا نداده‌اند.

بیت کوین و بازار ارزهای رمزنگاری شده مسیری طولانی را طی کرده‌اند. یک دهه پیش، این فناوری فقط توسط جامعه کوچکی از علاقه‌مندان استفاده می‌شد. همه داستان پرداخت ۱۰,۰۰۰ رمز ارز BTC برای خرید دو پیتزا را شنیده‌ایم. اما در چند سال اخیر رشد شگرفی در این صنعت شکل گرفت. ما شاهد ظهور بسیاری از مشاغل موفق هستیم که بر اساس این صنعت ساخته شده‌اند. تعداد بی‌شماری از پروژه‌های رمزنگاری، تولد دیفای (DeFi) و دیگر موارد از جمله این شکوفایی هستند. قانون‌گذاری دولت‌ها برای این صنعت نیز در حال رونق است. شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) بیش از ۲ میلیارد دلار از ترازنامه خود را به بیت کوین اختصاص داده و همچنین شما هم اکنون با رمز ارز BTC خود می‌توانید خودرو تسلا خریداری کنید.

ETF یک صندوق قابل معامله در بورس و به معنای صندوق سرمایه‌گذاری است که قیمت یک دارایی را نمایندگی می‌کند. صندوق قابل معامله در بسیاری از صنایع و انواع مختلف دارایی‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، ETF های طلا سال‌هاست که در بورس کشورهای مختلف داد و ستد می‌شوند و قیمت آن‌ها تابعی از ارزش طلا هستند.

حجم معاملات صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین طی یک بازه زمانی سه روزه، به رقم خیره‌کننده ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته جیمز سیفارت (James Seyffart)، یکی از تحلیلگران متخصص در زمینه صندوق‌های ETF، این رقم نشان‌دهنده تمایل شدید اشخاص و سازمان‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ دارایی‌های دیجیتال از طریق بازارهای مالی تنظیم‌شده است.

در میان صندوق‌های ETF، صندوق بیت‌ کوین تراست گری‌اسکیل (GBTC) با حجم معاملات بیش از ۵ میلیارد دلار پیشتاز است و پس از آن، آی‌شیرز بیت کوین تراست (iShares Bitcoin Trust) و صندوق وایز اوریجین شرکت فیدلیتی (Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund) به ترتیب با حجم معاملات ۱.۹۹۵ و ۱.۴۶۸ میلیارد دلار قرار دارند.

صندوق ETF شرکت آرک (ARK’s ۲۱Shares Bitcoin) نیز با ۵۶۷ میلیون دلار حجم معاملات، فعالیت قابل توجهی داشته است.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، یکی دیگر از تحلیلگران باتجربه ETF، رشد انفجاری حجم معاملات صندوق‌های ETF بیت کوین را با حجم معاملات کل صندوق‌های ETF راه‌اندازی شده در سال ۲۰۲۳ مقایسه کرد.

به گفته وی، حجم معاملات کل صندوق‌های ETF راه‌اندازی شده در سال گذشته تنها ۴۵۰ میلیون دلار بوده که به هیچ عنوان با حجم معاملات صندوق‌های ETF بیت کوین قابل مقایسه نیست. این ارقام نشان می‌دهند که صندوق‌های ETF بیت کوین توانسته‌اند توجه بازار را به خود جلب کنند.

این موضوع به طور بالقوه به دوام آن‌ها در بازار مالی کمک خواهد کرد. حجم بالای معاملات این صندوق‌ها همچنین گواهی بر اعتبار بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک حوزه سرمایه‌گذاری مهم است.

هنوز مشخص نیست که این صندوق‌ها در بلندمدت چه عملکردی خواهند داشت، اما روند فعلی نشان‌دهنده پذیرش فزاینده بیت کوین در دنیای امور مالی سنتی است.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها