|
کدخبر: 318233

صنایع دستی/اقتصاد/بیمه بازنشستگی

بیمه بازنشستگی تضمینی برای اقتصاد صنایع دستی

آیت الله مدرسی بیان کرد که پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی در دولت سیزدهم قابل تقدیر است و افزود: بنابراین، تشکیل هیات اندیشه ورزی در هر استان ضروری است و باید افراد برجسته و با تجربه این حوزه شناسایی شده و مشمول بیمه قرار گیرند.

اقتصاد بیمه بازنشستگی تضمینی برای اقتصاد صنایع دستی

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد و امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه بعضاً در هر استان هنرمندان بومی آن استان‌ها مشغول نیستند، تصریح کرد: در مسئله بیمه هنرمندان بومی هر استان مورد توجه باشد. 

او با اشاره به اینکه کاربردی بودن صنایع دستی و شاخص کارایی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسئله مهمی دیگری که در کنار این بیمه اهمیت دارد مقوله ثبت این هنرها و رشته هاست که بتواند تضمینی برای بقا و احیای این هنرها نیز باشد. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان خاطرنشان کرد: بیمه بازنشستگی تضمین دیگری برای بقای هنر صنایع دستی است، همچنین در مقوله بیمه به مسئله مشاغل سخت نیز در خصوص برخی از هنرها باید توجه شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه ای برای گسترش و آشنایی فرهنگ کشور ایران، برای گردشگران داخلی و خارجی باشد. 

او با بیان اینکه تولیدات صنایع‌دستی در این نمایشگاه بسیار فاخر است، افزود: به نظر می‌رسد که دولت باید برای اشتغال بیشتر و صادرات صنایع دستی بهتر کمک کند تا تولیدات و محصولات هنرمندان این بخش به فروش برسد. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید کمک کنیم تا بتوانیم بخش صادرات صنایع دستی را قوی‌تر و قسمت بازرگانی آن را فعال‌تر کنیم تا مشکلات تولیدکنندگان این عرصه حل شود. 

پاک‌فطرت ادامه داد: همچنین مشکلاتی هم در بحث اشتغال‌زایی صنایع دستی وجود دارد که به نظر می‌رسد دولت باید به این عرصه توجه بیشتری داشته باشد. 

او تصریح کرد: یکی از مشکلات در موضوع تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر است که به نظر می‌رسد شهرداری شیراز باید در سطح شهر این نوع نمایشگاه‌ها که می‌تواند گردشگری را رونق دهد، بیشتر تبلیغ کند. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر گردشگری‌های مختلف اعم سلامت، مذهبی و… رونق پیدا کند، این صنعت می‌تواند اشتغال بسیاری را در شهرها و روستاها ایجاد کند.

منبع: میراث آریا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها