|
کدخبر: 318151

بورس/ قوه قضاییه / زندان

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده مدیران بورسی

سخنگوی قوه قضاییه اطلاعاتی درباره وضعیت فعلی پرونده‌های ولی‌الله سیف و احمد عراقچی ارائه داد.

اقتصاد توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده مدیران بورسی

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز، به مناسبت حلول ماه رجب و همچنین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، با تبریک و درباره حادثه تروریستی کرمان اظهاراتی داشت. وی اعلام کرد که دستگاه قضایی با دستور ویژه، به پیگیری و رساندن این حادثه به سرانجام می‌پردازد و این کار با کمال اقتدار انجام شده است. ستایشی افزود که ضابطان قضایی در حال جمع آوری اطلاعات و انجام تحقیقات امنیتی بوده و تعدادی از عوامل این جنایت بازداشت شده یا در مرحله شناسایی قرار دارند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی  در خصوص آخرین وضعیت پرونده مدیران ارشد بانک مرکزی (ولی الله سیف و احمد عراقچی) و آیا الان زندان هستند یا خیر؟  گفت: نسبت به این پرونده در حد مقدور اطلاع رسانی شد. با پذیرش تقاضای  اعاده دادرسی نسبت به این  افراد،  پرونده از سوی دیوان عالی اتخاذ تصمیم شده و پرونده‌های مطروحه به منظور اتخاذ تصمیم قانونی به دادگستری کل ارسال شده و در شعبه هم عرض ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مورد اتخاذ تصمیم قرار خواهد گرفت.

ستایشی افزود: نسبت به این افراد که در این فرایندها هستند براساس تامین لازم نسبت به آنها اتخاد تصمیم می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در باره آخرین وضعیت پرونده قتل آرمان علی وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به اتهامات متهمان این پرونده به پایان رسیده و قضات محترم در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال انشای رای و اتخاذ تصمیم نهایی هستند و اطلاع رسانی می شود. اتهامات متهمان  محاربه و مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور است.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده انفجار تروریستی در کرمان گفت: رژیم صهیونیستی که عامل اصلی جنایت کرمان و جنایت‌های مشابه آن است، به زودی زود عقوبت این جنایت را خواهد چشید. مردم ما امروز به حق، انتقام از رژیم منحوس صهیونیستی را فریاد می‌کنند، این در حالی است که تحقق این انتقام، چیزی جز از بین رفتن موجودیت این رژیم جعلی و آزادی قدس نخواهد بود.

وی گفت: دستگاه قضایی با دستور ویژه پرونده حادثه تروریستی کرمان را رسیدگی می‌کند و ۳۵ نفر در این پرونده دستگیر شدند.

سخنگوی قوه قضاییه از تلاش سربازان امام زمان(عج) در تعقیب و شناسایی عوامل این حمله تروریستی که نقاط تاریک بسیاری را روشن و آشکار ساختند، قدردانی کرد و به مردم این امید را داد که دستگاه قضایی نسبت به عوامل این حادثه برخورد عبرت آموزی داشته باشد.

ستایشی با اشاره به عملیات بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مراکز جاسوسی صهیونیست‌ها و داعش در کردستان عراق و سوریه گفت:  این عملیات  ضربه و سیلی سخت سپاه پاسداران به عوامل تروریستی در منطقه بود و ضمن تبریک این عملیات موفقیت آمیز، آثار آن  در اقتدار ملی قابل تحسین است.

وی ضمن محکومیت «حمله ناجوانمردانه آمریکا به مبارزان یمن» گفت: مردم یمن قدرت مقاومت در منطقه را به رژیم صهیونیستی و آمریکا دیکته کرده اند.

ستایشی همچنین مجددا درباره حادثه کرمان   گفت: تیم‌های پشتیبان و انتقال‌دهنده متهمانی که از خارج از کشور آمده‌اند، در ۶ استان شناسایی، دستگیر، تفهیم اتهام و تامین قانونی برای آنها صادر و ابلاغ شده است.

ستایشی یاداور شد: تاریخ گواهی داده رقص شادی روی خون به ناحق ریخته همچون دخترک هایی همانند دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی ما ثمره‌ای جز رسوا سازی این رژیم را نخواهد داشت. اینجانب ضمن تسلیت این حادثه تروریستی به همه ملت شریف ایران به ویژه مردم صبور استان کرمان و آرزوی شفا و بهبودی مسدومین، اعلام میکنم پرونده ترور اخیر استان کرمان توسط ضابطین قضایی در حال جمع آوری و تکمیل عملیات امنیتی هستند.

وی یادآور شد: انفجار در مسیر زائران حاج قاسم سلیمانی که ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ صورت گرفت، فراموش نشدنی است، در این تاریخ شاهد شهادت ۹۴ نفر از هموطنان مان بودیم که ۱۴ نفر از این شهدا تبعه افغانستان بودند.

ستایشی تاکید کرد: از محل افراد دستگیر شده، اقلام و وسایلی مربوط به اقدامات بعدی مرتکبین از جمله جلیقه‌های انفجاری و ساچمه‌های بسته بندی شده و وسایل الکترونیکی و پودرهای ساخت بمب کشف شده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره هک یک اپلیکیشن و نگران‌های ناشی از افشای اطلاعات مردم، اقدامات قوه قضاییه در زمینه حفاظت از اطلاعات مردم و اینکه آیا قوانین موجود در این زمینه کافی هستند یا اینکه نیاز به تصویب قوانین جدید وجود دارد؟ گفت: حفاطت از اطلاعات خصوصی و سامانه دولتی و خدمات عمومی  حایز اهمیت است و باید توجه ویژه‌ای داشت زیرا از مصادیق حقوق عمومی است. دستگاه قضایی تقویت نظارت قضایی را انجام داده و این امر از طریق دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی نسبت به حسن اجرای قوانین کشوری و مقررات جاری و رعایت دقیق امنیت سایبری و مسایل مرتبط با این‌موضوع در دستگاه‌های اجرایی در فضایی مجازی را در دستور قرار دادند.

وی افزود: علاوه بر افزایش این نظارت ها در برخی کاستی‌ها و خلاهای قانونی را  داریم که باید بشناسیم و احصا کنیم و کارهای خوبی در این زمینه شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: خبر خوبی را  بدهم که مربوط به امروز است و  پیش نویس اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای در حفاظت از داده‌ها و سامانه‌های حیاتی و حساس و مهم تهیه شده است. این پیش نویس امروز تقدیم ریاست قوه قضاییه شد و پس از تصویب ایشان سیر مراحل  تصویب را طی می‌کند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های خاص این لایحه این است با حمایت از داده‌ها  به صورت ویژه به آن پرداختیم و ان شاءالله بعد از تصویب خواهید دید که چه اثرات خوبی در حوزه فناوری اطلاعات دارد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون و اینکه آیا بخش مفتوحه دارد یا خیر؟ گفت: ایشان در حال تحمل کیفر حبس است و پرونده مفتوح کیفری ندارد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس گفت: پرونده‌ای در خصوص  ۶ نفر از مدیران وقت در بورس   در شعبه ۶ بازپرسی مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل شده و اتهاماتشان تفهیم‌ شده و در خصوص نامبردگان قرار قانونی صادر و پرونده متضمن کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ مجتمع ویژه رسیدگی  به جرایم اقتصادی ارسال شده است  و ۳ جلسه دادرسی در رابطه با پرونده تشکیل شده و جلسه بعدی ۲۴ بهمن سال جاری است. این پرونده یک قسمت دیگر دارد که مفتوح و مربوط به کارگزاران بورس است و  در شعبه بازپرسی مطرح است و با سرعت مورد رسیدگی قرار می گیرد تا سریعا به  سمع و نظر مردم برسد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها