|
کدخبر: 318131

اختصاصی گسترش نیوز؛

خاویار یک محصول اشرافی / ۵۰ گرم ۲ میلیون تومان!

در این گزارش به بررسی قیمت خاویار پرداخته ایم.

اقتصاد خاویار یک محصول اشرافی / ۵۰ گرم ۲ میلیون تومان!

شاید هرکس نام خاویار را می شنود، قیمت های نجومی به ذهنش می رسد. باید گفت این قیمت های نجومی که به ذهنتان می رسد کاملا درست است. چرا که این ماده غذایی، قیمت بسیار بالایی در بازار دارد و به علت گرانی بیش از حد و خارج بودن از توان خرید مردم به سایر کشورها صادر می شود. این ماده غذایی طعم شور دارد که عمدتا در کنار غذا سرو می شود و به تنهایی نمی توان آن را مصرف کرد.

خاویار-۱

خاویار تخم ماهیان خاویاری از گران‌ترین خوراکی‌های جهان است. دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان، بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تامین می‌کند. فیل‌ماهی، تاس‌ماهی روسی یا چالباش، تاس‌ماهی ایرانی یا قره‌برون، ماهی شیپ و ماهی اوزون‌برون یا سوروگا، گونه‌های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستند. همانطور که این آمار نشان می دهد، بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را ایران تامین می کند. قیمت بالای این ماده غذایی سبب شده است تا تنها ۱ درصد مردم کشور بتوانند این ماده غذایی را تهیه کنند.

قیمت-خاویار

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی متوجه شدیم که خاویار، قیمت بسیار بالایی دارد و آن را به صورت گرمی به فروش می رسانند. در یکی از سایت های فروش کالا، بسته بندی ۵۰ گرمی خاویار را ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان به فروش می رسانند که رقم بسیار عجیب و بالایی است. پس باید گفت که بی دلیل نیست، خاویار در ایران مشتری ندارد و فقط به سایر کشورهای جهان صادر می شود. لازم به ذکر است که این ماده غذایی گران و لوکس دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. ترکیبات و ساختار اجزای تشکیل دهنده خاویار، این ماده غذایی را بسیار ارزشمند و مفید برای سلامتی بدن انسان تبدیل کرده است تا حدی که به عنوان یک داروی طبیعی و انرژی‌زا از آن استفاده می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها