|
کدخبر: 316441

مصرف ماهی/قیمت ماهی/بازار ماهی

قیمت انواع ماهی/ وضع بازار آشفته شد

در این گزارش به بررسی قیمت انواع ماهی در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت انواع ماهی/ وضع بازار آشفته شد

آمارها نشان می دهد که مصرف آبزیان به دلیل قیمت بالایی که دارند، تقریبا از سفره ۸۰ درصد ایرانی ها رفته و دیگر توان خرید ندارند. از آنجایی که مصرف ماهی برای سلامتی بسیار اهمیت دارد، اما قیمت بالای آن سبب شده تا دیگر کم تر کسی به خرید ماهی و میگو فکر کند. حتی در رسم و رسومات شب عید، که مرسوم است سبزی پلو با ماهی مصرف شود، دیگر خبری از این غذا در سفره ها نیست.

مصرف-ماهی

گزارش های میدانی از میادین میوه و تره بار، حکایت از آن دارد که مردم، تمایل چندانی به خرید ماهی نشان نمی دهند و بی تفاوت از کنارش رد می شوند. باتوجه به قیمت بالای آبزیان، این امکان وجود دارد که درصورت نبود توان خرید داخلی، بحث صادرات قوت بالایی به خود بگیرد. پرورش ماهی که در کشور خودمان صورت می گیرد، نباید قیمت بالایی داشته باشد و به راحتی و با قیمت کم، در دسترس خانوارها باشد. شرایط اقتصادی و حقوق کارمندان، امکان خرید را گرفته و شاید یک خانواده ۴ نفره در طول سال، ۲ وعده ماهی مصرف کنند. چنین آماری برای کشوری که در شمال و جنوب دریا دارد و مراکز پرورش ماهی بسیاری دارد، بسیار جای تاسف خواهد داشت. در جدول زیر می توانید قیمت انواع ماهی در بازار و میادین را مشاهده کنید. قیمت ها به تومان است.

جدول قیما انواع ماهی در بازار

 

ماهی

قیمت

ماهی سفید

۲۵۰،۰۰۰

ماهی کفال

۲۲۰،۰۰۰

ماهی آمور

۱۴۵،۰۰۰

ماهی کپور

۱۳۵،۰۰۰

ماهی شیر

۲۵۰،۰۰۰

ماهی حلوا

۲۵۰،۰۰۰

ماهی شوریده

۲۵۰،۰۰۰

ماهی تیلاپیا

۳۴۰،۰۰۰

ماهی قزل آلا

۲۰۵،۰۰۰

 

جدول فوق نشان می دهد که اگر یک خانواده ۴ نفره بخواهد یک وعده ماهی مصرف کند باید حدود تقریبا یک میلیون تومان هزینه پرداخت کند که درتجیح خواهند داد، مواد غذایی دیگری را جایگزین ماهی کنند. در شرایط اقتصادی فعلی، شاید برای ۷۰ درصد جامعه، خرید ماهی مقدور نباشد.

ماهی به دلیل امگا ۳ بالایی که دارد بسیار برای بدن و حافظه مفید است و طبق گفته پزشکان، مصرف هفته ای ۳۰۰ گرم برای بدن نیاز است. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی از رسوب چربی ها در سلول ها و رگ های قلب جلوگیری نموده، در نتیجه به دلیل عدم التهاب رگ ها از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری خواهد شد. با کاهش التهاب رگ ها ریتم قلب به حالت منظم خود باز می گردد، رگ ها انعطاف پذیری خود را پیدا می کنند و در نتیجه کلسترول خون کاهش پیدا می کند.

خواص-ماهی

 

خواص استفاده از ماهی

مصرف ماهی سبب خواد شد تا بروز سکته های قلبی و مغزی جلوگیری شود و تا میزان بسیار بالایی، از بروز سکته جلوگیری می کند. ماهی برای افرادی که دارای کلسترول بالایی هستند توصیه می شود؛ زیرا سبب خواهد شد تا میزان کلسترول کاهش پیدا کند. افرادی که در سنین میانسالی دچار کاهش بینایی شده اند، می توانند با مصرف ماهی، بینایی خود را تقویت کنند. یکی دیگر از خواص مصرف ماهی، پیشگیری از سرطان است. با مصرف ماهی می توان از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری کرد. یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن ویتامین D است که با مصرف ماهی، این ویتامین در بدن تامین خواهد شد. در پایان باید گفت افرادی که درگیر بیماری کبد هستند، با مصرف ماهی می توانند بیماری خود را بهبود بخشند.

  • ناشناس ارسالی در

    خداوند باعث بانش لعنت کند

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت حسرت به دل کرد همه رو

  • از رشت ارسالی در

    تمام دور و اطرافمون پر از انوام ماهیان ا ست حسرت به دل هستیم اصلا معلوم نیست چی ب ه چیه کی به کیه زندگی فقط شده برای سرما یه داران یعنی واقعا اینجوری باید باشه ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها