|
کدخبر: 317945

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس در صعود / کدام نمادها رشد کردند؟ + نقشه بازار

در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲، بازار سهام با رشد خوبی به پایان رسید و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز به سطح ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار واحد رسید. این رشد بیش از ۱۶۷۶۱ واحد نشانگر افزایش قابل توجه قیمت سهام‌ها در این روز است و به معنای ارزشمند شدن سهام‌های مختلف در بازار سهام است.

اقتصاد بورس در صعود / کدام نمادها رشد کردند؟ + نقشه بازار

در جلسه معاملات بورس امروز، سهام شرکت فملی با بازدهی بالا و به طور چشمگیری در قیمت خود رشد کرد. این شرکت با رنگ سبز در لیست سهام‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. افزایش قیمت سهام شرکت پارسان در طول روز معاملات، بهبود ارزش سهام آن را نشان می‌دهد. همچنین، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با رشد قابل توجه همراه بود که نشانگر بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

در روز یکشنبه، بازار بورس با رشد صعودی آغاز شد و در طول روز این رشد ادامه یافت تا به نزدیکی سطح ۶ هزار واحد برسد. در این روند، نمادهای شرکت‌های پارس، فارس، وغدیر، حکشتی، شبندر و اخابر تأثیرات مثبت و منفی داشته و باعث کاهش نسبی شاخص کل بورس شدند. تحلیلگران بازار بورس بر پتانسیل رشد آینده بازار تأکید کرده و اعتقاد دارند که تک سهم‌های هر گروه قابلیت رشد بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۴ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه روند رشد بیشتر یافت تا با رشد ۳۸۳۹ واحدی به ۷۶۷ هزار و ۹۸۶ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۶۰۲,۶۹۲.۶۷۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۳,۳۹۴.۰۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۰.۶۷۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، هرمز، زاگرس، مهور، مادیرا و ارفع هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۴ دی ۱۴۰۲

رئیس جمهور قانون حمایت از گزارشگران فساد را برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور: بازار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای دانش‌بنیان‌ها مهیا می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: میز صنعت اطمینان سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار: اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به سامانه «CFI» و با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از معتبر بودن مجوزهای فعالیت کارگزاری مطمئن شوند.

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از افزایش سه برابری توثیق اوراق بهادار در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 افزایش محدودیت‌ها برای کارگزاران متخلف

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای کارگزاری‌هایی که تا کنون نتوانستند الزامات دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری را انجام دهند، محدودیت‌های عملکردی اعمال می‌شود.

شرکت پروژه‌ها، گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از تجربیات موفق بازار سرمایه در سال‌های اخیر، عرضه شرکت پروژه‌ها در بازار و تامین مالی این شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه بوده است.

 دو مسیر برای تقویت فرهنگ سهامداری

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: فرهنگ سهامداری و فرهنگسازی در حوزه سرمایه‌گذاری باید از مدارس شکل بگیرد، چراکه ریشه‌ای بوده و قطعاً در بلندمدت نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. همچنین صداوسیما باید ارتباط پررنگ‌تری با بازار سرمایه داشته و به برنامه‌های آموزشی فشرده در این حوزه بپردازد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها