|
کدخبر: 317883

هموفیلی/بیمه/بیمه رایگان

بیمه رایگان بیماران هموفیلی شامل چه خدماتی است؟

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات خدمات تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای افراد مبتلا به هموفیلی را توضیح داد.

اقتصاد بیمه رایگان بیماران هموفیلی شامل چه خدماتی است؟

 محمداسماعیل کاملی در پاسخ به این سوال که کدام خدمات برای افراد مبتلا به هموفیلی تحت پوشش صندوق صعب العلاج است، اظهار کرد: قبل از تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، برای این بیماران برخی خدمات رایگان وجود داشته است. این خدمات شامل داروهای تخصصی بر اساس فهرستی که ابلاغ شده است، فیلترخون، تزریق فاکتور، هزینه انجام تزریق فسفر و ریفامپیسین درون مفصلی، تزریق خون و فرآورده‌های خونی، برخی از آزمایشات مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، هزینه آزمایش ژنتیک برای تشخیص پیش از تولد هموفیلی، تعویض مفصل بیماران هموفیلی و نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی جفت می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه بر حمایت‌های فوق با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بیماران دارای هموفیلی نشان دار شده می‌توانند از مزایای صندوق بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: مزایای صندوق شامل آزمایش (۷ کد خدمت)، خدمات بستری، پرتو پزشکی (۸ کد خدمت)، خدمات پزشک، توانبخشی (۴ کد خدمت)، خدمات روانشناسی، ویزیت (۱۱ گروه تخصصی)، تجهیزات و اندام مصنوعی است.

کاملی اظهارداشت: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان هموفیلی می‌توانند با رعایت ضوابطی، از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات استانی پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره مند گردند.

 

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها