|
کدخبر: 317867

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس در مسیر اوج / نمادهای صعودی معرفی شد + نقشه بازار

در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲، بازار سهام با رشد ۹۵۵۲ واحد به پایان رسید و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز به سطح ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار واحد رسید.

اقتصاد بورس در مسیر اوج / نمادهای صعودی معرفی شد + نقشه بازار

در جلسه معاملات بورس امروز، سهام شرکت فملی با بازدهی بالا و به طور چشمگیری در قیمت خود رشد کرد. این شرکت با رنگ سبز در لیست سهام‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. افزایش قیمت سهام شرکت پارسان در طول روز معاملات، بهبود ارزش سهام آن را نشان می‌دهد. همچنین، شاخص کل بورس نیز در پایان این روز با رشد قابل توجه همراه بود که نشانگر بهبود کلیت بازار و سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

در روز شنبه، بازار بورس با رشد صعودی آغاز شد و در طول روز این رشد ادامه یافت تا به نزدیکی سطح ۶ هزار واحد برسد. در این روند، نمادهای شرکت‌های فملی، فولاد، پارسان، شپنا، شبندر، خودرو و کگل تأثیرات مثبت و منفی داشته و باعث کاهش نسبی شاخص کل بورس شدند. تحلیلگران بازار بورس بر پتانسیل رشد آینده بازار تأکید کرده و اعتقاد دارند که تک سهم‌های هر گروه قابلیت رشد بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۳ دی ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه روند رشد بیشتر یافت تا با رشد ۹۲۲ واحدی به ۷۶۴ هزار و ۱۳۳ واحدی رضایت دهد.

تابلو-معاملات

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۰۱۱,۱۰۶.۶۶۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۸,۶۵۸.۸۴۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۴۰۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، شگویا، حگهر، بپاس، شپاس و سرچشمه  هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۳ دی ۱۴۰۲

 رئیس سازمان امور مالیاتی: ۸۰ تا ۹۰ درصد مالیات دریافتی در سال مربوط به شرکت‌هایی با ارزش بالا  اعم از هلدینگ‌ها، پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و بانک‌ها است.

مدیرعامل بانک توسعه‌ تعاون: حرکت بازارهای پول و سرمایه در کنار هم می‌تواند موجب سودآوری صنایع، رشد و توسعه اقتصاد کشور شود.

دبیر انجمن زغال‌سنگ: صنعت زغال‌سنگ ایران نیازمند افزایش ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

رئیس اسبق بانک مرکزی: تجدید ارزیابی دارایی‌ها، باعث تاثیر مثبت در کلیت بازار سرمایه و بهبود وضعیت ترازنامه و صورت‌های مالی شرکت‌ها در بورس می‌شود.

ضرورت مراجعه به سامانه نهادهای مالی دارای مجوز «CFI»

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به سامانه «CFI» و با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از معتبر بودن مجوزهای فعالیت کارگزاری مطمئن شوند.

میز صنعت اطمینان سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری میز صنعت و بررسی مسائل و مشکلات صنایع مختلف و پیگیری آن از حوزه‌های ذی‌ربط، ضمن ایجاد اعتماد در بورس، اقدامات عملیاتی برای رفع مشکلات را به صورت تخصصی پیش می‌برد.  

 بررسی واگذاری سهام ۳ شرکت دولتی

نحوه واگذاری سهام ۳ شرکت دولتی در چهارصد و دهمین جلسه هیات واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد مورد بررسی و تبادل قرار گرفت.

 رشد ۶۰ درصدی عملکرد ۱۰ ماهه بازارهای فرابورس

مقایسه عملکرد فرابورس در ۱۰ ماهه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد حدود ۶۰ درصدی در حجم، ارزش و تعداد معاملات دارد، همچنین از ابتدای سال تا کنون بازدهی شاخص کل ۷.۷ درصد و ارزش بازار فرابورس نیز ۱۰.۸ درصد رشد کرده است.

سومین هفته کاری دی‌ماه در فرابورس با ثبت معامله افزون بر ۳۲ میلیارد انواع اوراق مالی به ارزش بیش از ۳۴۳ هزار میلیارد تومان همراه بود.

در بازار جدید نوآفرین که به تازگی آغاز به کار کرده، ۲۳ میلیارد تومان معامله صورت گرفت که نسبت به هفته پیشین، ۶۷ درصد رشد را به دنبال داشت.

 ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام در هفته منتهی به ۲۲ دی‌ماه بر ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بالغ شد که سه صنعت سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی و فلزات اساسی جمعا حدود ۳۰ درصد از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

بازار ابزارهای نوین مالی در هفته سوم دی‌ماه میزبان معامله ۱۵ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ورقه به ارزش ۳۳۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بود.

  • اکبببر ارسالی در

    کم چرت و پرت بنویسید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها