|
کدخبر: 317619

واردات خودرو / قیمت خودرو / بازار خودرو

خبر مهم درباره واردات خودرو‌های کارکرده

بهادری جهرمی اظهار کرد: آیین‌نامه خودروهای جدید با تغییراتی به‌روزرسانی شده است و تمرکز آن بر خودروهای نو با تسهیلات است. در این آیین‌نامه، به‌طور کلی به سوی خودروهای برقی عمومی پیشرفت کرده‌ایم و تلاش شده است تا به طور جدی به بازار خودرو کمک شود.

اقتصاد خبر مهم درباره واردات خودرو‌های کارکرده

آیین نامه خودرو‌های جدید نیز اصلاح شده و درخصوص خودرو‌های نو تسهیلاتی صورت گرفت و عموماً به سمت خودرو‌های برقی عمومی رفته‌ایم و تلاش شده کمک جدی به بازار خودرو باشد.

سخنگوی دولت توضیح داد: با توافقات خوبی که در دولت و مجموعه‌های دولتی صورت گرفت، آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده نهایی شد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۹ دی) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام خونین ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم گفت: پیرو دستور رئیس جمهور و پیگیری‌ها و جلسات معاون اول، تفاهم میان دولت و نظام بانکی حاصل شد و با تایید و ابلاغ شورای پول و اعتبار اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به حدود ۵ میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام کاهش می‌یابد.

وی افزود: مطابق مصوبه جدید، ۱۶ ساله‌ها هم گواهینامه موتور سیکلت‌های مندرج در جدول زیر را دریافت می‌کنند. در راستای تحقق دولت الکترونیک، تمام مراحل ثبت‌نام متقاضی به‌صورت برخط انجام می‌شود. به‌منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، این ابلاغیه از یک سال دیگر اجرایی خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده تاکید کرد: با توافقات خوبی که در دولت و مجموعه‌های دولتی صورت گرفت آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده نهایی شد و به زودی ابلاغ خواهد شد. آیین نامه خودرو‌های جدید نیز اصلاح شده و درخصوص خودرو‌های نو تسهیلاتی صورت گرفت و عموماً به سمت خودرو‌های برقی عمومی رفته‌ایم و تلاش شده کمک جدی به بازار خودرو باشد.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت دهه فجر در دولت فعال شده، افتتاح طرح‌های متعددی پیشنهاد شده و در حال نهایی شدن است. البته طرح‌های تکمیل شده منتظر افتتاح در دهه فجر نخواهد ماند.

مقررات لازم برای واردات خودرو

مقررات لازم برای واردات خودرو به کشورها ممکن است متفاوت باشد. این مقررات توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی مربوطه در هر کشور، مانند سازمان تجارت و گمرک، تنظیم می‌شوند. در زیر تعدادی از مقررات عمومی که در فرایند واردات خودروها در بسیاری از کشورها شامل می‌شوند، آورده شده است:

مجوز واردات: ممکن است نیاز باشد قبل از واردات خودرو، مجوز واردات خاصی را از سازمان مربوطه دریافت کنید. این مجوزها عموماً توسط سازمان تجارت یا گمرک صادر می‌شوند.

عوارض گمرکی: دولت‌ها عوارض گمرکی را بر روی خودروهای وارد شده تعیین می‌کنند. این عوارض به صورت مالی دریافت می‌شوند و معمولاً بر اساس ارزش گمرکی خودرو محاسبه می‌شوند.

مقررات ایمنی و زیست‌محیطی: برخی کشورها ممکن است مقررات خاصی را برای اطمینان از استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی خودروهای وارد شده اعمال کنند. این مقررات می‌تواند شامل آزمون‌های ایمنی و زیست‌محیطی، استانداردهای تولید و مصرف سوخت و غیره باشد.

مقررات مالی: دولت‌ها ممکن است مقررات مالی خاصی را درباره مالیات و عوارضی که بر روی خودروهای وارد شده تحمیل می‌شوند، تعیین کنند.

مستندات و مدارک: برای واردات خودروها، معمولاً نیاز به تهیه مستندات و مدارک مربوطه، مانند فاکتور فروش، مدارک مالکیت و تاییدیه‌های فنی می‌باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها