|
کدخبر: 317594

اختصاصی گسترش نیوز؛

گران ترین غذاهای تهران / لاکچری ها چقدر پول رستوران می دهند؟

در مطلب زیر به بررسی قیمت انواع غذا های لاکچری در رستوران های تهران پرداخته ایم.

اقتصاد گران ترین غذاهای تهران / لاکچری ها چقدر پول رستوران می دهند؟

رستوران های عجیب در تهران کم نداریم که غذاهای عجیب می فروشند و البته همین غذاها طرفداران بسیاری دارند. مناطق بالای تهران، رستوران هایی با قیمت های فضای وجود دارند که مشتریان خاص و پولدار می توانند وارد آنجا شوند. قیمت های این رستوران ها به اندازه ای بالا است که باید حداقل در ماه درآمد بالای ۲۰۰ میلیون داشته باشید تا با خیال راحت این غذا ها را میل کنید.

غذا-لاکچری

آن چیز که مشخص است، عموم مردم قادر به پرداخت این هزینه ها برای صرف یک وعده غذا نیستند و فقط افراد خاص می توانند دست به چنین اقدامی بزنند. رستوران های بالای شهر را که مشاهده می کنیم، ماشین های میلیاردی را می بینیم که در مقابل رستوران پارک کرده اند و همین ظاهر ماشین نشان می دهد که در داخل رستوران چه پول هایی پرداخت می شود. در این گزارش به بررسی گران ترین غذا های تهران پرداخته ایم.

لابستر با سس پرتقال

لابستر-لاکچری

در یکی از بهترین رستوران های ولنجک، غذایی سرو می شود با نام لابستر که با سس پرتقال سرو می شود. این غذا تنها برای یک نفر است و برای آنکه بخواهید این غذا را سفارش دهید باید مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنید که برای یک نفر، مبلغ بسیار زیادی است. حساب کنید که اگر یک جمع ۴ نفره بخواهند در این رستوران لابستر با سس پرتقال میل کنند باید مبلغ ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنند که برای یک وعده رقم نجومی محسوب می شود.

ماهی سالمون با آوو کادو

ماهی-سالمون

در یکی دیگر از رستوران های بالای شهر تهران، ماهی سالمون را با آوو کادو سرو می کنند و گفته می شود که این غذا در میان پولدار های بالای شهر طرفداران زیادی دارد. قیمت این غذا برای هر نفر مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که رقم بسیار بالایی است و هرکسی نمی تواند این غذا را امتحان کند. یک خانواده ۴ نفره برای صرف این غذا باید مبلغ ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنند. یک زمان با این مبلغ عروسی می گرفتند و به ۱۰۰ نفر شام و شیرنی می دادند. در حال حاضر هم این رقم تفاوت چندانی با حقوق کارگر ندارد.

استیک گوساله با سس مخصوص با سس قارچ

استیک-گوساله

یکی دیگر از غذاهایی که در لیست گران قیمت ترین غذاهای تهران قرار می گیرد، استیک است که با انواع سس سرو می شود. این غذا عمدتا از گوشت گوساله درست می شود ولی عده ای با گوشت گوسفند هم این غذا را درست مس کنند. جالب است بدانید که قیمت این غذا در رستوران های بالای شهر تهران ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و با در نظر گرفتن یک خانواده ۴ نفره برای صرف این غذا، مبلغ ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باید پول پرداخت شود.

باقالی پلو با ماهیچه

ماهیچه-باقالی پلو

یکی از بهترین رستوران های تهران در منوی خود، باقالی پلو با ماهیچه سرو می کند که قیمت بالایی دارد. این غذای خوشمزه در این رستوران ۹۱۰ هزار تومان قیمت دارد که با احتساب صرف غذا برای یک خانواده ۴ نفره باید مبلغ ۴ میلیون تومان پول پرداخت شود.

غذاهایی که اعلام شد بدون در نظر گرفتن نوشیدنی و مالیات ۹ درصدی است که اگر این قیمت ها به آن اضافه شود، تبدیل به مبلغ نجومی خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها