|
کدخبر: 317381

قیمت لبنیات/قیمت پنیر/قیمت ماست

قیمت بالای لبنیات / پنیر ۲۵۰ هزار تومان شد!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع لبنیات پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت بالای لبنیات / پنیر ۲۵۰ هزار تومان شد!

لبنیات یکی از مهم ترین مواد غذایی است که در سفره تمام ایرانی ها وجود دارد. ما ایرانی ها به خوردن ماست، شیر، دوغ، پنیر و سایر این دسته از مواد غذایی عادت کرده ایم. قیمت این محصولات لبنی می تواند تاثیر بسیار بالایی در سبد غذایی خانوار داشته باشد. برای مثال اگر یک خانواده تاکنون از ماست دبه ای استفاده می کرده، با بالا رفتن قیمت آن، مجبور می شود از ماست های کوچک تر استفاده کند.

لبنیات-ماست

این موضوع را فروشندگانی اعلام کرده اند که مشتریان ثابت دارند و بیشتر آن هارا میشناسند. یا برای مثال قیمت پنیر و کره که برای صبحانه نیاز است، با افزایش قیمت آن، سبد خانوار کوچک تر می شود و مجبور می شوند از پنیرهای کوچک تر استفاده کنند. گزارش های میدانی حکایت از آن دارد که سبد خرید خانواده ها برای خرید محصولات لبنی، محدود شده است و ترجیح می دهند به علت گرانی، استفاده از این محصولات را به زمان دیگری موکول کنند.  در جدول زیر می توانید قیمت جدید ترین انواع محصولات لبنی را مشاهده کنید.

 

محصولات لبنی

قیمت

ماست پرچرب ۲،۲ کیلوگرمی

۱۰۷،۰۰۰

ماست کم چرب ۲،۲ کیلوگرمی

۷۷،۳۵۰

ماست یونانی ۱،۵ کیلو گرمی

۹۰،۰۰۰

ماست سوئیسی ۱،۵ کیلو گرمی

۷۶،۵۰۰

ماست موسیر ۱،۵ کیلوگرمی

۱۵۲،۰۰۰

شیر پرچرب ۱ لیتری

۳۱،۵۰۰

شیر کم چرب ۱ لیتری

۳۸،۰۰۰

شیرکاکائو ۱ لیتری

۴۰،۰۰۰

پنیر ۳۵۰ گرمی

۵۲،۲۵۰

پنیر ۴۰۰ گرمی

۴۸،۰۰۰

پنیر خامه ای ۷۵۰ گرمی

۱۰۰،۰۰۰

پنیر لیقوان ۷۰۰ گرمی

۲۴۹،۰۰۰

کره ۱۰۰ گرمی

۳۲،۵۰۰

کره ۵ گرمی

۱۷،۰۰۰

در جدول بالا مشاهده می شود که گران ترین محصول لبنی درحال حاضر پنیر لیقوان است. شنیده ها حکایت از آن دارد که افزایش قیمت محصولات لبنی در دستورکار است.

قیمت لبنیات در ایران به وسیله‌ی عوامل مختلفی تحت تأثیر قرار می‌گیرد از جمله هزینه‌های تولید، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های بسته‌بندی، هزینه‌های نگهداری و همچنین عرضه و تقاضا در بازار.

قیمت لبنیات نیز متناسب با نوع محصول، برند و کیفیت آن متغیر است. برای مثال، قیمت شیر تازه، پنیر، ماست و دیگر محصولات لبنی در بازار ممکن است متفاوت باشد.

به طور کلی، در بازار ایران، قیمت لبنیات معمولاً در محدوده قیمتی مناسب قرار می‌گیرد و بسته به عوامل فوق متغیر است. برای اطلاعات دقیقتر درباره قیمت لبنیات، بهتر است با فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها یا مراکز خرید محلی تماس بگیرید یا از منابع خبری و آمارهای مربوطه استفاده کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها