|
کدخبر: 312664

لبنیات / قیمت لبنیات / گرانی

مردم توان خرید لبنیات را ندارند / گرانی کم می شود؟

رئیس پیشین اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران از امتناع شرکت‌های لبنیاتی برای افزایش قیمت‌ها با وجود بالا رفتن هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: پس از شوک ۲۵ درصدی وارد بر قیمت انواع لبنیات در ابتدای سال بازار دیگر تحمل گرانی را ندارد.

اقتصاد مردم توان خرید لبنیات را ندارند / گرانی کم می شود؟

علی رجبی، رئیس پیشین اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران، بیان کرد که در حال حاضر در عرضه انواع محصولات لبنی هیچ مشکلی وجود ندارد و تمامی نوع محصولات به وفور در کشور قابل دسترسی هستند.

وی افزود: درحال‌حاضر قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده‌اند، هر چند در ابتدای امسال که همزمان با ماه مبارک رمضان بود و انتظار می‌رفت مصرف محصولات لبنی همچون سال‌های پیش نسبت به هر زمان دیگر افزایش یابد، شاهد کاهش تقاضا به دلیل افزایش ۲۵ درصدی قیمت انواع محصولات لبنی در آن زمان بودیم. با این حال اکنون پس از گذشت چند ماه تقاضا برای محصولات لبنی نسبت به اوایل سال بیشتر شده، البته این افزایش تقاضا برآمده از گرانی پروتئین گوشتی و کاهش قدرت خرید گوشت، مرغ و تخم‌مرغ در کشور است.

رجبی ادامه داد: مردم با گرانی این اقلام برای تامین پروتئین لبنیات را جایگزین پروتئین گوشتی کرده‌اند، این امر برای فروشندگان محصولات لبنی اتفاق مثبتی تلقی می‌شود اما به طور کلی نشانگر کاهش سطح رفاه جامعه است.

تقاضا برای لبنیات همچنان کم است

رئیس سابق اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران تصریح کرد: با این حال تقاضای کنونی لبنیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان کاهشی است.

رجبی در ادامه از افزایش اخیر قیمت کره خبر داد و گفت: با وجود ثبات قیمت‌ها در چند ماه گذشته و پس از شوک ۲۵ درصدی، قیمت کره از حدود سه هفته پیش ۱۵ درصد افزایش یافته است، این افزایش قیمت به دلیل عرضه این محصول در بازارهای صادراتی است. درحال‌حاضر روسیه اصلی‌ترین بازار مصرفی کره ایران است.

وی افزود: افزایش عرضه کره در بازارهای خارجی تاثیری در میزان عرضه آن در بازار داخلی نداشته و این کالا دیگر در کنار دیگر اقلام لبنی در دسترس مردم است.

رئیس پیشین اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران در ادامه از افزایش اخیر هزینه‌های تولید در صنعت لبنیات خبر داد و گفت: افزایش قیمت مواد پتروشیمی که در بسته‌بندی و ظروف محصولات لبنی استفاده می‌شود، به بالا رفتن هزینه‌های تولید انجامیده است، قیمت ظروف گاه تا بیشتر از دوبرابر افزایش داشته با این حال تولیدکنندگان قیمت محصولات نهایی را افزایش ندادند زیرا بازار دیگر تحمل افزایش قیمت ندارد و گرانی بیشتر به از دست رفتن سهم شرکت‌ها در بازار می‌انجامد، در نتیجه آنها به کاهش سود رضایت دادند.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها