|
کدخبر: 317079

حج عمره / سازمان حج

توضیحات سازمان حج درباره تعویق اعزام زائران عمره + فیلم

به دلیل عدم دریافت مجوز ورود از سوی عربستان، پرواز اولین گروه مسافران عمره توسط هواپیماهای ایرانی به تعویق افتاد.

ثبت‌نام زائران عمره از روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است. طبق اعلام سازمان حج و زیارت، زائران حداکثر ۴۸ ساعت زمان دارند تا ثبت‌نام خود در کاروان عمره را تکمیل کنند. هزینه‌های اعلام‌شده برای عمره در بازه ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد. قرار بود که اعزام کاروان‌ها از تاریخ ۲۸ آذرماه آغاز شود، اما هنوز برخی از کاروان‌ها ظرفیت کامل خود را ندارند.

مهران فرشید، یکی از مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کرد که با توجه به ادامه ثبت‌نام در کاروان‌ها، اعزام کاروان‌هایی که تاریخ حرکت آن‌ها بین ۲۸ آذرماه و قبل از ۱۳ دی‌ماه بود، به تعویق افتاده است و اعزام آن‌ها از تاریخ ۱۳ دی‌ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره روند ثبت‌نام متقاضیان عمره که به صورت اینترنتی نیز درحال انجام است، اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۳۰ هزار ثبت اطلاعات انجام شده و حدود ۴ هزار نفر ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند.

به گفته او، پیش‌تر اولویت‌ها یک تا ۱۵۰ برای ثبت‌نام عمره فراخوانده شده بودند که اکنون اولویت‌های یک تا ۴۰۰ امکان ثبت‌نام در کاروان‌های عمره را دارند. با فراخواندن این اولویت‌ها، روند ثبت‌نام در کاروان‌ها سرعت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها