|
کدخبر: 317072

گردشگر/توریست/درآمد ارزی

درآمد وحشتناک دولت تایلند از صنعت گردشگری / پیش بینی درآمد ۳.۵ تریلیونی

با توجه به اعلام اداره گردشگری تایلند (TAT)، درآمد مرتبط با صنعت گردشگری تایلند در طول دوره شمارش معکوس سال جدید به دلیل اجرای طرح ورود بدون ویزا و افزایش ساعات کار مکان‌های تفریحی افزایش قابل توجهی داشته است.

اقتصاد درآمد وحشتناک دولت تایلند از صنعت گردشگری / پیش بینی درآمد  ۳.۵ تریلیونی

تاپانی کیاتفایبون، رئیس اداره گردشگری تایلند گفت: از ۲۲ دسامبر تا ۱ ژانویه، این کشور ۵۴.۴ میلیارد THB  (معادل ۱.۵۸ میلیارد دلار) درآمد مرتبط با گردشگری داشته است. این میزان نسبت به درآمد این کشور در مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است.

او درآمد حاصل از ۱.۱ میلیون بازدیدکننده خارجی در طول این دوره را  ۴۱.۷ میلیارد THB برآورد کرد که ۶۰ درصد بیشتر از سال قبل است.

کیاتفایبون افزود: این افزایش تا حدی ناشی از طرح دولت برای ورود بدون ویزای بازدیدکنندگان از چین، هند، قزاقستان، روسیه و تایوان (چین) و مجوز مکان‌های تفریحی برای ادامه فعالیت تا ساعت ۴ صبح در استان‌های توریستی بانکوک، چیانگ مای، چون بوری پوکت و سورات ثانی (کوه سامویی) است.

این در حالی است که تایلندی‌ها در این مدت ۳.۷۶ میلیون سفر داخلی داشته‌اند.

رئیس اداره گردشگری تایلند تاکید کرد: آن‌ها حدود ۱۲.۷ میلیارد THB هزینه کردند که ۱۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گفته او، اداره گردشگری تایلند و شرکا رویدادهای جشن سال نو را در بانکوک، چیانگ مای، خون کائن، ناخون فانوم، ناخون راچاسیما، پراچوپ خیری خان، پوکت، روی ات، سونگخلا و سوفان بوری برگزار کردند و این استان‌ها در مجموع از ۱.۱۱ میلیون بازدیدکننده داخلی استقبال کردند که ۱۱ درصد افزایش داشت و درآمد حاصل از این رویدادها به ۴.۷ میلیارد THB رسید که ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کیاتفایبون در پایان اضافه کرد: میانگین نرخ اشغال هتل ۸۲ درصد بوده و بانکوک محبوب‌ترین مقصد بوده و پس از آن ناخون راچاسیما و چیانگ مای قرار دارند.

دولت تایلند قصد دارد امسال از طریق صنعت گردشگری ۳.۵ تریلیون THB به اقتصاد خود کمک کند، زیرا قصد دارد این کشور را به عنوان یک مقصد گردشگری در تمام سال معرفی کند.

سخنگوی دولت، چای واچارونکه، گفت: در سال ۲۰۲۳، تایلند پذیرای بیش از ۲۷ میلیون بازدیدکننده خارجی بود که مالزیایی‌ها بزرگترین گروه را تشکیل می‌دهند و پس از آن بازدیدکنندگان از چین قرار دارند.

او اضافه کرد: از آنجایی که دولت امسال ۳.۵ تریلیون THB درآمد گردشگری را هدف قرار داده است، مقامات کمپینی را برای تبلیغ تایلند به عنوان مقصدی که در تمام طول سال می‌توان از آن بازدید کرد، راه اندازی کردند.

واچارونکه اضافه کرد: در این کمپین، مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده در کنار مقاصدی که قبلا در بین گردشگران شناخته شده بودند، تبلیغ خواهند شد.

سخنگوی دولت در انتها گفت: دولت انتظار دارد یک تریلیون THB (۲۸.۵ میلیارد دلار) از گردشگران داخلی و ۲.۵ تریلیون THB (۷۱.۵ میلیارد دلار) از گردشگران خارجی درآمد داشته باشد.

 

منبع: میراث آریا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها