|
کدخبر: 317037

اختصاصی گسترش نیوز؛

ماجرای کلاهبرداران اینستاگرامی / قوانین مالیاتی به راحتی دور زده می شود

شیوه های جدید کلاهبرداری، این روزها کمی تفاوت پیدا کرده است و افرادی سعی بر این دارند تا با شیوه های خاص، اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم کنند. مرسوم ترین شیوه ها را در اینستاگرام مشاهده می کنید.

اقتصاد ماجرای کلاهبرداران اینستاگرامی / قوانین مالیاتی به راحتی دور زده می شود

اخیرا، اگر سری به فضای مجازی زده باشید، اشخاصی را مشاهده می‌کنید که درحال برگزاری کلاس انگیزشی کسب درآمد و جذب ثروت هستند. این افراد خودشان هم می‌دانند که با برگزاری کلاس‌های انگیزشی برای جذب ثروت، هیچ کسی تاکنون موفق نشده است اما همچنان عده‌ای وجود دارند که پای کلاس این افراد نشسته و صحبت هایشان را با دقت گوش می‌دهند. هزینه این کلاس‌ها متفاوت است و نرخ مشخصی ندارد. افراد بسیاری این مبلغ را پرداخت می‌کنند تا بلکه بتوانند با حضور در این کلاس‌ها به پول زیادی رسیده و ثروت بالایی را جذب کنند. یا به قول خودشان یک شبه پولدار شوند.

جا دارد به ۲ نکته بسیار مهم در این زمینه اشاره کنیم. نخستین نکته این است که، اگر واقعا چنین کلاس‌هایی قانونی است و افراد بسیاری در این کلاس‌ها حضور دارند و در فضای مجازی، تبلیغ می‌کنند، چرا مالیاتی از آنها گرفته نمی‌شود؟ چرا فقط از بازیگران و سلبریتی‌ها که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، مالیات گرفته می‌شود؟ خب این کلاس‌های انگیزشی هم مانند پیج سلبریتی‌ها، یک منبع درآمد است. آقای اداره مالیات، لطف بفرمایید اندکی در گرفتن مالیات از سایرین هم دقت لازم را داشته باشید.

نکته دوم اینکه، اگر این کلاس‌ها کلاهبرداری است و شخصی که در این کلاس‌ها حضور پیدا کرده، به هیچ جایی قرار نیست برسد، چرا نیروی انتظامی، اقدامی را در راستای برچیدن این کلاس‌ها و دستگیری افراد کلاهبردار نمی‌کند؟

ارائه‌کنندگان دوره‌هایی با وعده‌هایی چون “کسب درآمد سریع و دستیابی به موفقیت” اغلب فاقد صلاحیت و تخصص برای تضمین این ادعاها هستند. هرچند نمی‌توان ادعا کرد که همه این کلاس‌های آموزشی با نیت فریب‌کاری تشکیل می‌شوند، اما نکته قابل توجه این است که تعداد دوره‌هایی که به لحاظ مفید بودن و اعتباری مخدوش اند، روند افزایشی داشته است. کسانی که قصد حضور در دوره‌های انگیزشی را دارند باید در جوامع مجازی که کاربران نظرات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، تحقیق کنند و همچنین سوابق مدرسان مربوطه را از طریق وب‌سایت‌های جستجوگر مثل گوگل بررسی نمایند.

در نهایت تنها خواسته مردم در خصوص این پیج ها شفاف سازی مسئولین است. باید مشخص شود که آیا کلاس ها یا روش های کسب سود اینستاگرامی و وعده درآمدهای میلیونی در یک روز دروغ و فریب است یا واقعیت دارد. از سوی مسئولان فضای مجازی، پلیس فتا تا به امروز شفاف سازی نشده است و میزان درآمد و پرداخت مالیات این افراد مشخص نیست.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها