|
کدخبر: 317015

قیمت طلا/ بازار طلا/ پیش بینی قیمت طلا

قیمت سکه حساس شد / هر گرم طلا چند فروش رفت؟

قیمت جدید انواع سکه و همچنین قیمت هر گرم طلا در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

اقتصاد قیمت سکه حساس شد / هر گرم طلا چند فروش رفت؟

قیمت دلار در بازار تهران امروز در کانال ۵۰ هزار تومان قرار گرفته است، اما باید توجه داشت که قیمت ارز در بازارهای مالی ممکن است در طول روز تغییر کند.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار به قیمت ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان به فروش رفت. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۲۹ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۲ هزار و ۹۳۱ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۴۲۸ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۲۶ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان

سکه امامی

۲۹ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان

نیم سکه

۱۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۰ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان

سکه گرمی

۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۳ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۰ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان

هر انس طلا

۲۰۷۴.۶۲ دلار

آخرین جزئیات درباره مالیات طلا

نادر بذرافشان درخصوص مقاومت طلافروشان در برابر اجرای مقررات جدید سامانه‌های مالیاتی و الزامات ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت، توضیح داد که اگرچه ثبت اطلاعات از ۲۴ مهر ۱۴۰۱ آغاز شده بود، اما صنف طلا برای تکمیل دوره‌های آموزشی مربوط به استفاده کارآمد از سامانه زمان بیشتری خواسته بودند. با این همه، نگرانی‌هایی هنوز وجود دارد. به طور خاص، طلافروشان درباره ضرورت ثبت دارایی‌هایی که از چندین نسل به ارث رسیده و بین افراد مختلف تقسیم شده‌اند، سوالاتی را مطرح کرده‌اند. همچنین، مسائل امنیتی مربوط به سامانه‌ها، به‌ویژه در زمان انتقال طلا بین شهرها، محل بحث است؛ که چگونه سیستم‌های امنیتی اطلاعات را در برابر خطرات احتمالی محافظت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه مودیان هم از سال ۹۸ اجرایی شد ولی قرار بود ۱ تیر امسال عملیاتی شود ولی با اعلام سازمان امور مالیاتی فرایند اجرایی به اول دی ماه انتقال یافت؛ تصریح کرد: در این زمان هم ابهاماتی ایجاد شد، قرار بود در تمام صنوف واحدهایی که بالای ۱۸ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال مبادلات داشتند، اطللاعات خود را ثبت کنند ولی ۴۸ ساعت قبل از زمان تعیین شده برای آغاز اجرای این سیاست، اعلام شد که صنف طلافروشان و پزشکان از این محدودیت مبلغ مستثنی هستند و باید تمام اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تأکید کرد: باید این موضوع را از قبل اعلام می کردند، ولی ۴۸ ساعت قبل از زمان اجرای قانون اعلام کردند؛ در عین حال در فضای مجازی شرایطی بوجود آوردند و به شایعات دامن زدند؛ گفتند مالیات جدید قرار است بگیرند، مالیات در خرید و فروش طلا انجام می شود؛ ۲۵ درصد مالیات بر عایدی سرمایه دارد، موقع فروش طلا از مردم مالیات می گیرند و ....

وی با بیان اینکه شایعات غیرکارشناسی و برداشتن سقف در نظر گرفته شده برای اعلام ثبت مبادلات باعث شد در زمان اجرا برخی آسیب‌ها متوجه مردم و همکاران ما شود؛ تصریح کرد: هر کدام از این سامانه ها حوزه های متفاوتی دارند؛ سامانه مودیان و فروشگاهی اصلا ربطی به سامانه جامع تجارت ندارد. هر کدام جدا هستند؛ ولی همکاران ما به این مساله هم اعتراض دارند و می گویند ما در چند سامانه باید اطلاعاتمان را ثبت کنیم؟ تعدد سامانه ها و نبود اطلاع‌رسانی این روزها صنف را دچار مشکل کرده اند.  باید قبل از ثبت قوانین برای صنایع و صنوف از فعالان این صنوف هم مشورت بگیرند؛ از طریق رسانه ها اطلاع رسانی جامع و کامل انجام شود تا مردم و فعالان واحدهای صنفی کمتر دچار آسیب شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها