|
کدخبر: 316883

قیمت طلا/ بازار طلا/ پیش بینی قیمت طلا

قیمت سکه ریزشی شد / آخرین جزئیات درباره شایعات بازار طلا

براساس معاملات روز گذشته قیمت طلا و سکه در بازار تهران روند کاهشی را به ثبت رسانده است.

اقتصاد قیمت سکه ریزشی شد / آخرین جزئیات درباره شایعات بازار طلا

اعلام کاهش قیمت یک صد هزار تومانی برای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) توسط اتحادیه فروشندگان سکه و طلا در بازار تهران به معنای این است که در ساعات پایانی روز یکشنبه، قیمت فروش این نوع سکه به مقدار ۲۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان کاهش یافته است.

این اعلام نشانگر تغییرات قیمت در بازار سکه است. عوامل متعددی می‌توانند تأثیرگذار بر قیمت‌ها باشند، از جمله عرضه و تقاضا، نرخ ارز، شرایط اقتصادی عمومی، سیاست‌های دولت و سیاست‌های بانک مرکزی. همچنین، اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند.

هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم هم ۲۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به آخرین قیمت شنبه، ۲۰ هزار تومان کاهش داشته است.

نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و سکه گرمی هم ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

حباب سکه امامی ۵ میلیون و ۹۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۶۱ هزار تومان شد.

اونس طلا هم در بازارهای جهانی به ۲۰۶۲ دلار رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار  در بازار تهران، ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان فروخته شد که نسبت به آخرین قیمت روز شنبه، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داشت.

هر گرم طلای ۲۴ عیار هم با ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش، ۳ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای دست دوم هم ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۸۵ تومان داد و ستد شد.

آخرین جزئیات درباره مالیات طلا

نادر بذرافشان درخصوص مقاومت طلافروشان در برابر اجرای مقررات جدید سامانه‌های مالیاتی و الزامات ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت، توضیح داد که اگرچه ثبت اطلاعات از ۲۴ مهر ۱۴۰۱ آغاز شده بود، اما صنف طلا برای تکمیل دوره‌های آموزشی مربوط به استفاده کارآمد از سامانه زمان بیشتری خواسته بودند. با این همه، نگرانی‌هایی هنوز وجود دارد. به طور خاص، طلافروشان درباره ضرورت ثبت دارایی‌هایی که از چندین نسل به ارث رسیده و بین افراد مختلف تقسیم شده‌اند، سوالاتی را مطرح کرده‌اند. همچنین، مسائل امنیتی مربوط به سامانه‌ها، به‌ویژه در زمان انتقال طلا بین شهرها، محل بحث است؛ که چگونه سیستم‌های امنیتی اطلاعات را در برابر خطرات احتمالی محافظت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه مودیان هم از سال ۹۸ اجرایی شد ولی قرار بود ۱ تیر امسال عملیاتی شود ولی با اعلام سازمان امور مالیاتی فرایند اجرایی به اول دی ماه انتقال یافت؛ تصریح کرد: در این زمان هم ابهاماتی ایجاد شد، قرار بود در تمام صنوف واحدهایی که بالای ۱۸ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال مبادلات داشتند، اطللاعات خود را ثبت کنند ولی ۴۸ ساعت قبل از زمان تعیین شده برای آغاز اجرای این سیاست، اعلام شد که صنف طلافروشان و پزشکان از این محدودیت مبلغ مستثنی هستند و باید تمام اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تأکید کرد: باید این موضوع را از قبل اعلام می کردند، ولی ۴۸ ساعت قبل از زمان اجرای قانون اعلام کردند؛ در عین حال در فضای مجازی شرایطی بوجود آوردند و به شایعات دامن زدند؛ گفتند مالیات جدید قرار است بگیرند، مالیات در خرید و فروش طلا انجام می شود؛ ۲۵ درصد مالیات بر عایدی سرمایه دارد، موقع فروش طلا از مردم مالیات می گیرند و ....

وی با بیان اینکه شایعات غیرکارشناسی و برداشتن سقف در نظر گرفته شده برای اعلام ثبت مبادلات باعث شد در زمان اجرا برخی آسیب‌ها متوجه مردم و همکاران ما شود؛ تصریح کرد: هر کدام از این سامانه ها حوزه های متفاوتی دارند؛ سامانه مودیان و فروشگاهی اصلا ربطی به سامانه جامع تجارت ندارد. هر کدام جدا هستند؛ ولی همکاران ما به این مساله هم اعتراض دارند و می گویند ما در چند سامانه باید اطلاعاتمان را ثبت کنیم؟ تعدد سامانه ها و نبود اطلاع‌رسانی این روزها صنف را دچار مشکل کرده اند.  باید قبل از ثبت قوانین برای صنایع و صنوف از فعالان این صنوف هم مشورت بگیرند؛ از طریق رسانه ها اطلاع رسانی جامع و کامل انجام شود تا مردم و فعالان واحدهای صنفی کمتر دچار آسیب شوند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها