|
کدخبر: 316867

قیمت اینترنت / تعرفه اینترنت / اینترنت رایگان

اینترنت رایگان در جیب این افراد

وزیر ارتباطات درباره وعده رایگان شدن اینترنت دهک‌های کم درآمد اظهار کرد: سال قبل در راستای تحقق این وعده اینترنتی را برای ۴ دهک اول فعال کردیم و این هدیه به چند میلیون نفر تعلق گرفت ولی داریم بررسی می‌کنیم که این وعده رئیس جمهور نیز حتماً محقق شود.

اقتصاد اینترنت رایگان در جیب این افراد

عیسی زارع پور در خصوص اینترنت رایگان توضیح داد: از شروع سال تاکنون، ۹ هزار نفر را از طریق شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی کرده‌ام. به طور طبیعی، تغییرات قیمتی ممکن است باعث دلخوری شود و در این روزها هم شاهد دریافت بازخوردهای هم مثبت و هم منفی بوده‌ام.

وی افزود: ولی از طرفی واقعاً شبکه منابع و زیرساخت نیاز دارد اپراتورها چون خصوصی هستند طبیعتاً نیازهایی برای افزایش زیرساخت دارند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این تصمیم سخت را به خاطر مردم گرفته‌ایم اما برای اینکه مطمئن شویم منابع صرف بهبود زیرساخت‌ها خواهد شد تعهداتی را از اپراتورها گرفته‌ایم و این‌ها را ثبت کرده‌ایم و اگر این تعهدها اجرا نشد مشمول جریمه خواهند شد.

وی افزود: این وعده را تا خرداد سال بعد پیگیری خواهیم کرد که کیفیت اینترنت هم ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده یا خیر.

زارع-پور

وزیر ارتباطات با تبیین جزئیات بسته رایگان اهدایی به مردم، گفت: تلاش کردیم بسته‌ای را از اپراتورها برای مردم بگیریم که انشالله نیاز آنها را به صورت رایگان برطرف خواهد کرد. این بسته رایگان به صورت هدیه به مردم خواهیم داد و تا آخر سال بخشی از نیاز آنها را برطرف خواهد کرد. این بسته هم برای هر کد ملی و‌ همه مردم  فعال خواهد شد.

زارع پور در پاسخ به سوالی راجع به هک شدن اسنپ فود، عنوان کرد:  مسئول رسیدگی به امنیت کسب و کارها پلیس فتا بوده و این موضوع در حال پیگیری است و بعد از بررسی حتماً این موضوع از جانب مسئولین مربوطه اعلام خواهد شد

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار فارس راجع به تحقق وعده آیت الله رئیسی در مورد رایگان شدن اینترنت دهک‌های کم درآمد، گفت: سال قبل در راستای تحقق این وعده اینترنتی را برای ۴ دهک اول فعال کردیم و این هدیه به چند میلیون نفر تعلق گرفت ولی داریم بررسی می‌کنیم که این وعده رئیس جمهور نیز حتماً محقق شود.

تسهیلات اینترنتی دولت برای مردم

دولت‌ها می‌توانند از طریق ارائه تسهیلات اینترنتی گوناگون، به بهبود دسترسی مردم به خدمات آنلاین کمک کنند. این تسهیلات شامل اقداماتی چون ارائه اینترنت با هزینه‌ای پایین یا رایگان برای اقشار کم‌درآمد، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی برای گسترش پوشش شبکه، ترویج دولت الکترونیک برای دسترسی آسان‌تر به خدمات دولت، فراهم آوردن آموزش‌های آنلاین، و حمایت از نوآوری‌ها و استارتاپ‌های مرتبط با فناوری اطلاعات است.

هدف از این اقدامات، از بین بردن موانع دسترسی به اینترنت و فراهم ساختن فرصت‌های برابر برای همه افراد جامعه است، تا اطمینان حاصل شود که هر کسی می‌تواند از مزایای دیجیتال شدن در حوزه‌هایی نظیر آموزش، کسب و کار و دسترسی به اطلاعات و خدمات مختلف بهره‌مند شود.

اینترنت-فضای-مجازی

وظیفه دولت برای بهبود کیفیت اینترنت

دولت در بهبود کیفیت اینترنت وظایف و مسؤولیت‌های چندگانه‌ای دارد که می‌تواند به جوانب مختلف این موضوع مربوط شود:

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها: دولت باید در ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های اینترنتی مانند فیبر نوری، ماهواره‌ها و سایر تکنولوژی‌های ارتباطی سرمایه‌گذاری کند تا پهنای باند و پوشش اینترنت افزایش یابد.

قانون‌گذاری و مقررات‌زدایی: قوانین و مقررات متعادل و به‌روز باید وضع شود تا ضمن حمایت از رقابت سالم میان شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس، امکان استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و نوآوری‌ها فراهم آید.

تنظیم‌گری: نقش تنظیم‌گری دولت در نظارت بر کیفیت سرویس‌ها و تعیین استانداردهای حداقل برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی حیاتی است.

بودجه و حمایت مالی: فراهم آوردن بودجه و تسهیلات مالی برای پروژه‌هایی که منجر به ارتقاء کیفیت و دسترسی به اینترنت می‌شوند.

آموزش و پرورش: ارائه آموزش های مورد نیاز به شهروندان و کسب‌و‌کارها برای استفاده مؤثر از اینترنت و فناوری‌های نوین.

تأمین امنیت سایبری: اطمینان از امنیت شبکه‌های اینترنتی و حفاظت از داده‌های کاربران.

دولت الکترونیک: توسعه خدمات دولت الکترونیک که می‌تواند به افزایش کیفیت دسترسی و تجربه کاربران از خدمات آنلاین دولت کمک کند.

بهبود مستمر کیفیت اینترنت می‌تواند تأثیر مستقیمی بر رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری و پیشرفت جامعه داشته باشد.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    برید گمشو

  • ناشناس ارسالی در

    مردم.سر.کار.نزارید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها