|
کدخبر: 316717

قیمت اینترنت / تعرفه اینترنت / سرعت اینترنت

احتمال کاهش قیمت اینترنت / شورای رقابت به مردم امید داد

سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که موضوع افزایش تعرفه‌ها به‌زودی در دستور کار کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مواجهه با هرگونه تخطی یا نقض دستورالعمل‌ها، اقدامات لازم برای رسیدگی به آن‌ها به عمل خواهد آمد.

اقتصاد احتمال کاهش قیمت اینترنت / شورای رقابت به مردم امید داد

سپهر دادجوی توکلی بیان کرد: شورای رقابت مسئولیت دارد تا در بازارهایی که به صورت انحصاری عمل می‌کنند و رفتارهایی مخالف با اصول رقابتی از خود نشان می‌دهند، دخالت نماید. این شورا شناخته شده است که بازار اینترنت، چه در بستر ثابت و چه موبایل، به عنوان یک بازار انحصاری مورد شناسایی قرار گرفته است. شورای رقابت پیشتر با مصوبه شماره ۶۲۳ به این موضوع ورود پیدا کرده است؛ در آن زمان، ماهیت رفتارهای ضد رقابتی بر مبنای قیمت نبود، بلکه بر اساس حجم و شرایط دسترسی به بازار تعریف شده بود.

وی افزود: در مصوبه ۶۲۳ شورای رقابت اپراتور‌ها را ملزم کردیم که میزان بسته هایشان را متنوع کنند و از نظر زمان بندی، مقدار و حجم تغییراتی بدهند. در مورد دسترسی بازار هم ورود داشتیم. در مورد شبکه‌های سیم مسی و قص علی هذا، اما در مورد افزایش تعرفه بسته ها، این موضوع از طرف تنظیم گر بخشی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است اتفاق افتاده است. اگر این موضوع یعنی تنظیم گر بخشی نتواند به تکالیف خود درست اقدام کند، شورای رقابت این جا بر اساس شکایت یا تشخیص خودش یا شکایت مردمی به این موضوع ورود پیدا کند.

اپراتور

ورود شورای رقابت به افزایش تعرفه اپراتورها

سخنگوی شورای رقابت در خصوص اینکه چطور متوجه خواهید شد که سازمان تنظیم مقررات وظیفه اش را درست انجام داده یا خیر ؟ گفت: ما یک معاونت اقتصادی داریم که مکرر با آنها در تماس هستند در رابطه با افزایش تعرفه‌ها هم ما در اولین فرصت دوستان را دعوت می‌کنیم در بدنه کارشناسی جلساتی را خواهیم داشت و بعد اگر شورا صلاح بداند، وارد صحن شورا می‌شود، اگر تخلفی صورت گرفته باشد یا از دستورالعمل‌ها عدول شده باشد، حتماً شورا رسیدگی خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه یعنی اگر از ۳۴ درصدی که تعیین شده، عدول شده باشد شما ورود می‌کنید یا نه اصلا ًاین ۳۴ درصد خودش فی نفسه درست بوده یا نه ، افزود: در هر دو حوزه شورای رقابت صاحب رأی است؛ یعنی نظر خواهد داد. به محض این که تصمیم گرفت من اطلاع رسانی خواهم کرد.

توکلی در خصوص زمان دقیق اعلام نظر شورای رقابت، تصریح کرد: این موضوع تازه اتفاق افتاده است و هر زمانی که شد و اعضای شورا صلاح بدانند حتماً در این خصوص تصمیم خواهند گرفت.

وی در رابطه به اینکه یعنی قبلاً از اپراتور‌ها مدارکی گرفته شده و درخواست‌هایی شده است؟ گفت: این یک بازار انحصاری است، این بازار انحصاری مکرر مورد رصد قرار گرفته است.  

توکلی اضافه کرد: برای اولین بار است که موضوع قیمت اینترنت مطرح می‌شود و شورای رقابت قطعاً راجع به این قضیه حساس است. اگر به این نتیجه برسد که تنظیم گر بخشی اش نتوانسته وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد، کمک می‌کند به این تنظیم گر که عدالت را رعایت کند.

تعرفه گذاری اینترنت توسط دولت ها

تعیین تعرفه‌های اینترنت توسط دولت‌ها، سیاستی است که به منظور تنظیم بازار ارتباطات و تضمین دسترسی عادلانه و مقرون‌به‌صرفه برای تمامی شهروندان به خدمات اینترنتی اعمال می‌شود. این اقدام می‌تواند با هدف‌های مختلفی از جمله حمایت از مصرف‌کنندگان، افزایش دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده یا کمتر توسعه‌یافته، و تشویق به رقابت سالم در میان ارائه‌دهندگان خدمات انجام شود. با این حال، این تعرفه‌گذاری باید به گونه‌ای انجام شود که تعادلی بین منافع دولت، شرکت‌های خدمات اینترنتی و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده و ترغیب به نوآوری و بهبود کیفیت خدمات را نیز شامل شود.

منبع: تسنیم
  • ناامیدو خسته دل ارسالی در

    فقط گرون کنین ببینین مردم چه بلایی سر اپراتورها میارن هیچکی استفاده نمیکنه تا همشون ور شکست بشن مگه مامردم چقدر توان مالی داریم اصلا برای تولید اینترنت چه معادن و موادی لازمه که بفکر همچین کار ناشایستی افتادین؟؟؟؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها