|
کدخبر: 316711

قیمت اینترنت / تعرفه اینترنت / سرعت اینترنت

قیمت اینترنت سرشار از ابهام / با اپراتورها اتمام حجت شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در خصوص افزایش تعرفه اینترنت موضع گیری کرد.

اقتصاد قیمت اینترنت سرشار از ابهام / با اپراتورها اتمام حجت شد

مدیر سازمان ناظر بر مقررات و ارتباطات با قرار دادن یک پیام در شبکه‌های اجتماعی اعلام داشت که تمامی پکیج‌های اینترنتی که تاکنون برای مشترکین قابل بهره‌برداری بوده‌اند، باید همچنان در دسترس باقی بمانند. لاجوردی در ادامه خاطرنشان کرد که افزایش قیمت‌ها نباید از ۳۴ درصد تجاوز کند.

روز گذشته و پس از پذیرش شروط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسط اپراتورها، مجوز رسمی افزایش قیمت اینترنت صادر شد. امروز نیز اپراتورهای موبایل تعرفه بسته‌های اینترنت خود را بروزرسانی کردند. در این میان برخی از بسته‌های قدیمی حذف و بسته‌های جدیدی تعریف شدند، موضوعی که با مخالفت جدی سازمان تنظیم مقررات روبه رو شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در همین راستا با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی، تأکید کرد هیچ بسته اینترنتی نباید حذف شود:

هیچ بسته موجودی، مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته‌ها حدود ۳۰ درصد است.

همچنین اپراتورها باید بسته‌های جدید و بلند مدت را در اختیار عموم مردم قرار دهند و به فوریت جدول مقایسه قیمت قبل و بعد بروزرسانی بسته‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

«امیر لاجوردی» رئیس این سازمان نیز در واکنش به این پست تأکید کرد هیچکدام از بسته‌هایی که تا دیروز در دسترس کاربران بوده نباید حذف شوند و بیش از ۳۴ درصد هم افزایش قیمت نخواهند داشت. به گفته وی با اپراتورهایی که از این دو اصل تخطی کنند حتما برخورد قانونی خواهد شد.

قیمت-بسته

در همین راستا نیز شاهد بازگشت بسته‌هایی که امروز صبح حذف شده بودند، هستیم. اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز با انتشار اطلاعیه‌ای تغییرات تعرفه جدید را به اطلاع مشترکین خود رساندند.

اپراتورهای موبایل در ابتدای هفته با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت شدند. با این حال وزارت ارتباطات شروطی را برای افزایش قیمت تعیین کرد که سرانجام اپراتورها با این شروط موافقت کردند.

افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش ۳۰درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده از جمله مهم‌ترین شروط تعیین شده برای اپراتورهاست.

اهمیت ارائه خدمات اینترنتی توسط دولت

ارائه خدمات دولتی به شکل آنلاین برای شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای مزایای گسترده‌ای است:

دسترسی آسان و سریع: شهروندان می‌توانند به راحتی و در هر زمانی به خدمات نیازمند شوند، بدون نیاز به حضور فیزیکی یا صرف زمان در صف‌های طولانی.

کاهش هزینه‌ها: سیستم‌های دیجیتال می‌توانند هزینه‌های مرتبط با کاغذ و مکان‌های فیزیکی را کاهش دهند، هم برای دولت و هم برای شهروندان.

افزایش کارایی: خدمات آنلاین دولتی معمولاً به بهبود کیفیت و سرعت ارائه خدمات منجر می‌شوند.

اینترنت-فضای-مجازی

شفافیت: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی می‌تواند به افزایش شفافیت و پاسخگویی در مدیریت دولتی کمک کند.

خدمت‌رسانی گسترده‌تر: خدمات اینترنتی می‌توانند در دسترس افراد در مناطق دوردست یا کمتر توسعه یافته قرار گیرند و از این طریق، عدالت اجتماعی را افزایش دهند.

حفاظت از محیط زیست: با کمتر شدن نیاز به استفاده از کاغذ و کاهش تردد شهروندان جهت دریافت خدمات، تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارد.

تقویت حکومت داری دیجیتال: با پیاده‌سازی خدمات دیجیتال، دولت‌ها می‌توانند در جهت تحقق حکومت دیجیتال برای آسان‌سازی امور و افزایش مشارکت مردمی گام بردارند.

مبارزه با فساد: سیستم‌های دیجیتالی می‌تواند به کاهش تماس مستقیم بین مسئولین و متقاضیان کمک کرده و از این طریق احتمال کاهش فساد اداری وجود دارد.

این امور نشان دهنده تغییرات مثبتی است که خدمات آنلاین دولتی می‌تواند به وجود آورد، به‌طوری که رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد و بستری برای یک جامعه پویا و همگرا ایجاد کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها