|
کدخبر: 316864

قیمت میوه / فروش میوه / بازار میوه

قیمت جدید ۵۹ قلم میوه و صیفی در بازار / سیب زمینی و پیاز چند شد؟

قیمت عمده فروشی انواع میوه و تره بار در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران برای دوره زمانی ۱۱ دی تا ۱۷ دی ماه به عنوان ملاک قیمت‌گذاری در خرده‌فروشی‌های تهران اعلام شده است.

اقتصاد قیمت جدید ۵۹ قلم میوه و صیفی در بازار / سیب زمینی و پیاز چند شد؟

قیمت‌های عمده فروشی انواع میوه و صیفی‌جات در میادین مرکزی میوه و تره‌بار تهران به تازگی اعلام شده است. این قیمت‌ها به طور مرتب براساس شرایط فعلی بازار و عوامل مختلفی مانند نوع محصول، عرضه و تقاضا، فصل و سایر عوامل تغییر می‌کنند. برای کسب اطلاعات دقیق و به‌روزتر در خصوص قیمت‌های میوه و صیفی‌جات، بهتر است به منابع رسمی و معتبر محلی مراجعه کنید، مانند رسانه‌های خبری مرتبط یا بازارهای محلی تهران.

این نرخ ها ملاک قیمت گذاری خرده فروشان سطح شهر تهران است و واحد های صنفی می توانند حداکثر ۳۵ درصد بابت نرخ خرده فروشی به این نرخ ها  اضافه کنند.

مشروح  قیمت انواع میوه و تره بار به صو رت عمده در میدان میوه و تره بار شهر تهران برای فاصله زمانی ۱۱ دی ماه تا ۱۷ دی ماه شرح زیر است.

اطلاعیه

 

علت گرانی گوجه در بازار چیست؟

اسدالله کارگر؛ رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره تاثیر صادرات بر قیمت گوجه فرنگی به خبرنگار گسترش نیوز گفت: هرساله با شروع فصل سرما و نزدیک شدن به زمستان، مشکلات نوسان قیمت گوجه فرنگی را داریم اما صادرات هم به عنوان یکی از ابعاد تاثیر گذار در بازار منجر به افزایش قیمت و کمبود گوجه در بازار شده است.

وی در خصوص این موضوع که آیا اقدامی برای حل مشکل گرانی و کمبود گوجه شده است یا خیر، پاسخ داد: بله همان طور که در سنوات گذشته شاهد بودیم، حدود یک ماه و نیم گوجه انباری استفاده می‌شد. در چند سال اخیر همواره درباره تامین گوجه فرنگی به روزرسانی داشتیم ولی در ماه‌های اخیر با توجه به تغییر دما و بارندگی که در جنوب کشور اتفاق افتاد، بازار در مورد قیمت گوجه فرنگی به چالش افتاد.

عرضه محصولات گلخانه‌ای در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطرنشان کرد: محصولات گلخانه‌ای یک بخشی از نیاز بازار را تامین می‌کند ولی عمده خرید گوجه فرنگی در بازار مربوط به گوجه معمولی می‌شود. به این دلیل که اکثرا قیمت گوجه فرنگی گلخانه‌ای بالاتر از قیمت معمولی است و به همین خاطر قابل جایگزین شدن نیست. اگر به نحوی باشد که کل نیاز بازار را جوابگو باشد، می‌توانستیم بگوییم بر عرضه و تقاضای بازار تاثیر گذار است ولی محصولات گلخانه‌ای محدود هستند.

کارگر درباره تفاوت قیمت گوجه بین ۴۰ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان توضیح داد: تفاوت قیمت در هر محصولی و در همه میوه‌ها دیده می‌شود و دلیل آن هم این است که هر محصولی فقط یک قیمت مشخص ندارد. تره‌بار به این صورت است که محصولات عرضه شده را با کیفیت ۱.۲ و ۳ عرضه می‌کنند. نمی‌توانیم بگوییم قیمت محصول درجه یک با درجه ۳ در یک سطح باشد و فروشنده مجبور می‌شود مثلا در مورد گوجه فرنگی، محصول درجه یک را ۷۰ هزار تومان بفروشد و محصول درجه ۳ را ۴۰ هزار تومان عرضه کند. بنابراین نوسان قیمتی که در بازار مشاهده می‌شود مربوط به کیفیت محصولات است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها