|
کدخبر: 316720

تره بار/بازار تره بار/میوه

افتتاح ۱۸ بازار تره بار تا پایان سال/ نظارت بر قیمت محصولات افزایش می یابد

بازارهای تره بار که زیر مجموعه شهرداری هستند، یکی از مراکز خرید کالاهای اساسی است که روزانه شهروندان بسیاری به آن مراجعه می کنند.

اقتصاد افتتاح ۱۸ بازار تره بار تا پایان سال/ نظارت بر قیمت محصولات افزایش می یابد

بازار های میوه و تره بار که یکی از مهم ترین مراکز خرید کالاهای اساسی هستند، به تغییر و تحولات بسیاری نیاز دارند که طبق گفته مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قرار است که به زودی تغییرات مهمی در بهشازی این مجموعه ها اعمال شود.

ایوب فصاحت با بیان اینکه اقداماتی برای زیباسازی بصری و مرمت بازارها و میادین میوه و تره‌بار صورت گرفته است، اظهار کرد: طرحی برای ارتقاء کیفیت محصولات نیز در نظر گرفته شده که شامل پنج موضوع است و تمام این پنج موضوع به صورت همزمان پیگیری و انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه افزایش استانداردهای کیفی در انواع محصولات قابل عرضه در میادین یکی از اقدامات پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: افزایش نظارت بر توزیع، تثبیت قیمت محصولات و تأمین محصول از مبدأ از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

فصاحت با تأکید بر اینکه تغییر و تحول در ظواهر میادین یکی از اقدامات پیش روی سازمان به شمار می‌رود، یادآور شد: توزیع آسفالت در میادین اولین اقدامی است که انجام خواهد شد و سپس تهیه چرخ دستی و لباس متحدالشکل برای تمامی کارکنان بخش‌های بازرگانی، میوه و سبزی، محصولات پروتئینی و مسئولین غرفه‌ها که هریک در رنگ‌هایی متفاوت است، انجام خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تغییر نورپردازی، دیوارنویسی، تغییر محسوس در گل‌آرایی و پیش‌بینی جعبه‌های گل در مراکز به تغییر ظاهری میادین و مراکز در کنار تغییر باطنی آن که به تحول در کیفیت محصولات برمی‌گردد، کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اعلام اینکه راه اندازی ۴۰ بازار در دستور کار امسال قرار داشت، گفت: نزدیک به ۱۰ بازار به بهره‌برداری رسیده و عملیات عمرانی ۱۴ بازار نیز به پایان رسیده و بخشی از آن در ایام پیش رو در مدار خدمات‌رسانی به شهروندان قرار خواهد گرفت. در مجموع افتتاح ۱۸ بازار تا پایان امسال پیش‌بینی شده است.

چندی پیش مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به وعده داده شده مبنی بر احداث ۱۰۰ بازار میوه و تره‌بار جدید در پایتخت گفت: از این تعداد بازار امسال ۴۰ بازار به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز در سال آینده ساخته می‌شود.

فصاحت عنوان کرد: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری با توجه به همکاری و همراهی شهرداران مناطق درخواست شد که محل‌های را برای احداث بازار تره و بار به سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران معرفی کنند.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط نیز برخی از شهرداران نسبت به معرفی زمین‌های جدید به سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اقدام کردند و این سازمان نیز پس از بررسی‌های کارشناسی، اقدامات خود را برای ساخت بازارهای جدید آغاز کرد.

فصاحت اظهار کرد: مجموعا ۲۶۴ بازار میوه و تره بار در سنوات گذشته و در ادوار قبلی مدیریت شهری احداث شده بود که در حال حاضر به ۲۹۷ بازار میوه و تره و بار رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: امسال نیز احداث ۴۰بازار در دستور کار قرار گرفته است و تعداد بازارها به ۳۳۷بازار خواهد رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها