|
کدخبر: 316814

معلمان / ساعت کاری / فرهنگیان

رتبه بندی معلمان در جهت اعمال عدالت / ساعت کاری فرهنگیان تغییر کرد؟

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، که در تاریخ یکشنبه ۱۰ دی ماه برگزار شد، نمایندگان در ادامه بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات، ماده ۱۴ طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را به تصویب رساندند. جزئیات بیشتر درباره محتوای ماده ۱۴ و تأثیرات آن بر قوانین و مقررات مربوطه ممکن است در گزارشات رسمی مجلس و رسانه‌های خبری منتشر شود.

اقتصاد رتبه بندی معلمان در جهت اعمال عدالت / ساعت کاری فرهنگیان تغییر کرد؟

به تصویب رسید که در ماده (۲۵) قانون، قبل از کلمه "کارکنان" عبارت "معلمان و" در تمامی موارد اضافه شود. همچنین، تبصره‌های (۱) و (۲) آن به شرح زیر اصلاح می‌شوند.

تبصره ۱ - مؤسسان (کارفرمایان مهدهای کودک پیش دبستانی‌ها مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مکلفند فهرست اسامی و حق بیمه ماهیانه، مربیان کارکنان و معلمان خود را مبتنی بر اشتغال تمام وقت و پاره وقت مندرج در این ماده به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند.

صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی می‌تواند با اولویت مناطق محروم بخشی از حق بیمه پرداخت شده از سوی مؤسسان (کارفرمایان مدارس غیر دولتی را به حساب آنان یا کارکنان شاغلی که هفت درصد (۷) حق بیمه سهم خود را طبق فهرست‌های ارسالی پرداخت نموده‌اند، واریز نماید.

سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون ترتیبی اتخاذ نماید تا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بتوانند دسترسی برخط به سامانه مربوط به سوابق فهرست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان مذکور را داشته باشد.

تبصره ۲ - ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی (۲۵) ساعت در هفته، می‌باشد. ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز (۳۰) ساعت در هفته، ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز (۳۶) ساعت در هفته با حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

عملکرد بهتر معلمان در آموزش و تربیت فرزندان به واسطه بهبود معیشت

همایون سامه یح نجف‌آبادی اظهار کرد: “اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان موفقیت لازم را به همراه داشته و در بهبود سطح حقوق و دستمزد معلمان موثر بوده است. این طرح می‌توانست آثار و نتایج مطلوب‌تری به همراه داشته باشد منوط به آنکه منابع و بودجه لازم برای آن متناسب با ابعاد طرح تخصیص یابد.”

وی افزود: «این امیدواری وجود دارد که با همراهی دستگاه‌های متولی طرح رتبه‌بندی معلمان به طور کامل اجرا شود و همانند بسیاری از کشورهای جهان شاهد رشد و ترمیم حقوق و دستمزد معلمان در کشور باشیم.»

سامه یح نجف‌آبادی خاطرنشان کرد:‌ «ارج نهادن به مقام معلم برای رشد جامعه ضروری است و علاوه برآنکه معلمان باید از سطح سواد و دانش کافی برخوردار باشند، باید آرامش کافی نیز داشته باشند؛ بخشی از این آرامش به واسطه شرایط اقتصادی مناسب برای آنها ایجاد خواهد شد.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ «بهبود معیشت معلمان می‌تواند عملکرد بهتر آنها را در تربیت و‌آموزش فرزندان این سرزمین به دنبال داشته باشد.»

وی اظهار امیدواری کرد تا طرح رتبه‌بندی معلمان بدون محدودیت در کشور اجرایی شود تا کیفیت آموزش نیز از شرایط مطلوب‌تری برخوردار باشد.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد:‌ «متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی تامین منابع طرح رتبه‌بندی با دشواری‌هایی همراه است اما هم و غم کشور باید تامین بهبود وضعیت معیشت آنها است چون فرزندان کشور به واسطه تلاش و کیفیت آموزش آنها آینده کشور را می‌سازند.»

وی تاکید کرد: «نباید شرایطی وجود داشته باشد که معلم چندشغله باشد. احترام به این صنف و بهبود وضعیت شغلی آنها ضروری است و در این راستا مجلس نیز باید همکاری لازم را داشته باشد.»

 

 

منبع: مهر
  • فرهنگی بازنشسته۱۴۰۰ ارسالی در

    اعمال نظرشخصی و حق خوری و بی عدالتی نتیج ه ی رتبه بندی معلمان.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها