|
کدخبر: 291063

نارضایتی ۹۸ درصد از معلمان از رتبه‌های تعیین‌ شده

بسیاری معلمان معتقدند که رتبه‌های اختصاص‌یافته به آنها غیرواقعی و بسیار پایین‌تر از رتبه استحقاقی آنها براساس مدارک بارگذاری‌شده تعیین شده است.

آموزشی نارضایتی ۹۸ درصد از معلمان از رتبه‌های تعیین‌ شده

مثلاً معلمی با ۳۰ سال سابقه کار که ۱۵ سال آن مدیریت مدرسه بوده در فرآیند رتبه‌بندی فاقد رتبه تعیین شده است!

در شرایطی که رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال تأخیر در دولت سیزدهم وارد فاز عملیاتی خود شده است و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافت و طبیعتاً این روند باید منجر به ایجاد رضایت نسبی در بدنه معلمان می‌شد اما سوء‌مدیریت مسئولان در اسفند ماه منجر به نارضایتی گسترده فرهنگیان بابت معوقات رتبه‌بندی شد.

مشکلات رتبه‌بندی معلمان اما به همین موارد ختم نمی‌شود و ابعاد مختلفی دارد، در این گزارش به بررسی رتبه‌های تعلق‌گرفته به معلمان پرداختیم که در نهایت به‌جای رضایت نسبی، به اعتراضات بسیاری از معلمان منجر شد.

برخی معلمان معتقدند که رتبه‌های اختصاص‌یافته به آنها غیرواقعی و بسیار پایین‌تر از رتبه واقعی آنها بر اساس مدارک بارگذاری‌شده، تعیین شده است؛ جواد نیک‌بین؛ نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی درباره نارضایتی گسترده معلمان از رتبه‌بندی انجام‌شده می‌گوید: لازم است رئیس‌جمهور به نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی ورود جدی کند البته استعفا و جاری شدن این فرهنگ خوب است اما کافی نیست و ما از روحیه استعفا استقبال می‌کنیم اما اکنون ۹۸ درصد از جامعه فرهنگیان از رویه اجرای رتبه‌بندی رضایت ندارند و شاخصه‌ها به‌درستی مشخص نشده است و شاهد اجرای سلیقه‌ای رتبه‌بندی هستیم و این وضعیت در شأن معلمان نیست، از شخص رئیس‌جمهور می‌خواهم به این نحوه اجرا ورود کند.

دستاورد ضعیف کمیسیون آموزش مجلس در قانون نظام رتبه‌بندی معلمان

سازوکار اجرای رتبه‌بندی معلمان از سوی آموزش و پرورش، اعتراضات بسیاری را شکل داد البته از امروز (شنبه ۱۹ فروردین) فرآیند ثبت اعتراضات معلمان به رتبه‌های تعیین‌شده آغاز شده است اما کارشناسان معتقدند قانون نظام رتبه‌بندی معلمان که توسط کمیسیون آموزش مجلس مورد اعمال نظر و تغییرات بسیاری قرار گرفت با ضعف‌های آشکاری مواجه است از جمله دقیق نبودن دامنه شمول، معلوم نبودن اولویت‌بندی میان شاخص‌های رتبه‌ها و وزن آن‌ها، مشخص نبودن وضعیت همسان‌سازی معلمان بازنشسته قبل و بعد از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰.

معلمان درباره رتبه‌های غیرواقعی تعیین‌شده، صحبت‌های مختلفی دارند که در ادامه این مطلب در گفت‌وگو با تعدادی از معلمان استان‌های مختلف کشور، روایتی از اشکالات رتبه‌بندی را مرور کرده‌ایم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها