|
کدخبر: 316804

یارانه معیشتی/ واریز یارانه/ دهک بندی یارانه

نکات مهم در استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی / چگونه به عدم واریز یارانه اعتراض کنیم؟

برای اعتراض از طریق سامانه حمایت، می توانید با مراجعه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir ، با کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود، اقدام کنید.

اقتصاد نکات مهم در استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی / چگونه به عدم واریز یارانه  اعتراض کنیم؟

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از خانوارهایی که به دهک‌بندی خود معترض هستند خبر داد که آنها می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خودشان در سامانه hemayat.mcls.gov.ir درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارایه دهند.

براساس اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموع ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفری که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳ میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شدند.

همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.

سامانه جدید پیگیری عدم واریز یارانه و اعتراض به دهک بندی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند ضمن مشاهده نتایج، درخواست بررسی مجدد اطلاعات هرکدام از زیربخش‌ها را ثبت کنند.

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده که خانوارهایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir، درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارایه کنند.

برای استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای استعلام از طریق سامانه حمایت، به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه "جستجو" کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

برای استعلام از طریق کد دستوری، #کد ملی۴۳۸۵۷۴* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

برای استعلام از طریق تلفن گویا، با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی به تلفن گویا اعلام کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.

نکات مهم در استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

  • برای استعلام دهک بندی یارانه، باید کد ملی سرپرست خانوار را داشته باشید.
  • اگر کد ملی سرپرست خانوار را در اختیار ندارید، می‌توانید از کد ملی یکی از اعضای خانوار استفاده کنید.
  • اگر اطلاعات شما صحیح باشد، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود.
  • اگر اطلاعات شما صحیح نباشد، پیامی مبنی بر عدم موفقیت در استعلام نمایش داده می‌شود.

مزایای استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاع از دهک درآمدی خانوار: با استعلام دهک بندی یارانه، می‌توانید از دهک درآمدی خانوار خود مطلع شوید.

مطمئن شدن از دریافت یارانه: با استعلام دهک بندی یارانه، می‌توانید مطمئن شوید که یارانه شما قطع نشده است.

اعتراض به دهک بندی یارانه: اگر با استعلام دهک بندی یارانه، از دهک بندی خود ناراضی هستید، می‌توانید نسبت به آن اعتراض کنید.

برای اعتراض به دهک بندی یارانه، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

برای اعتراض از طریق سامانه حمایت، به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. سپس بر روی دکمه "اعتراض" کلیک کنید. در این مرحله باید دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

اعتراض از طریق کد دستوری

برای اعتراض از طریق کد دستوری، #کد ملی۴۳۸۵۷۵* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید و دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

اعتراض از طریق تلفن گویا

برای اعتراض از طریق تلفن گویا، با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی به تلفن گویا اعلام کنید و دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

 

منبع: عرشه آنلاین
  • سهراب بشارتی برای ارسالی در


    اینجانب گروه چندمیباشد
    ۵۱ ۶۹۳۵۶۴۹۸

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها