|
کدخبر: 316689

یارانه معیشتی/ واریز یارانه/ یارانه مادران شیرده/ یارانه زنان باردار

صفر تا صد دریافت یارانه مادران / واریزی جدید برای کدام استان ها است؟

یارانه مخصوص مادران شیرده، جزئیات و شرایط منحصر به خود رادارد که ثبت نام و زمان دریافت واریزی آن را نیز شامل می شود.

اقتصاد صفر تا صد دریافت یارانه مادران / واریزی جدید برای کدام استان ها است؟

یارانه نوعی کمک مالی از جانب دولت است که از خزانه عمومی تأمین شده و با هدف حمایت از افراد با درآمد پایین و تعدیل توزیع درآمدها پرداخت می‌شود. این کمک‌ها می‌توانند به صورت پول نقد یا در قالب کالاها و خدمات به خانواده‌ها و کسب‌وکارهای تولیدی اعطا شوند. هدف اصلی از اعطای یارانه‌ها، استفاده هدفمندانه از منابع محدود، پایداری و ثبات قیمت‌ها، بهبود توزیع درآمدها، و کاستن از فاصله درآمدی بین قشرهای مختلف جامعه است و به‌عنوان یک استراتژی حمایتی و ابزاری در عرصه اقتصاد به کار گرفته می‌شود.

Subsidy یا یارانه در فرهنگ لغت آکسفورد: مقدار منابعی که از محل بودجه عمومی به صنایع و یا بازرگانی پرداخت (کمک) می شود تا مبالغ خدمات و یا کالایشان را در سطح پایین نگه دارند.

Subsidy یا یارانه در فرهنگ لغت کمبریج: مبلغی که به عنوان قسمتی از مبلغ تمام شده کالا از طرف دولت یا سایر ارگانها به تولیدکنندگان برای حمایت و تشویق آنان پرداخت می شود.

بانک جهانی: یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولتها به تولید کنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشورها پرداخت می کنند و این یارانه ها ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد. همچنین یارانه ها به دو نوع یارانه های صادراتی و یارانه های داخلی کشورها تقسیم می شوند. یارانه های صادراتی مساعده های قابل تفویض در نزد شرکتهایی است که دولت به شرط صادرات محصولاتشان این یارانه ها را در اختیار این شرکتها قرار می دهد. یارانه های داخلی کشورها نیز مساعداتی است که به صورت غیر مستقیم به مردم پرداخت می شود.

دیدگاه WTO (سازمان تجارت جهانی) در مورد یارانه: ۲ عنصر اصلی در یارانه وجود دارد: ۱- کمک مالی ۲- نفع ؛ مطابق ماده یکم اگر دولت با یک رکن عمومی درون قلمرو یکی از اعضاء، اقدام به پرداخت کمک مالی به صنعتی بکند به نحوی که موجب نفع بردن صنعت از آن کمک مالی شود، یارانه اعطا شده است.

در همین رابطه، ثبت نام یارانه مادران شیرده، یارانه مادران شیرده کی واریز میشود؟ و سوالات مشابه را پاسخ داده ایم که برای کسب اطلاع بیشتر از یارانه مادران شیرده این مطلب را تا پایان بخوانید.

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده باید شرایط زیر را داشته باشند:

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر

داشتن کد ملی نوزاد

مثبت بودن آزمایشات روتین مادر و نوزاد

عدم دریافت یارانه نقدی یا معیشتی

مراحل ثبت نام در طرح یسنا

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

دفاتر بهزیستی

خانه‌های بهداشت

پایگاه‌های بهداشتی

در هنگام ثبت نام، مادران شیرده باید مدارک زیر را ارائه دهند:

کپی شناسنامه و کارت ملی مادر

کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد

کپی آزمایشات روتین مادر و نوزاد

پس از ثبت نام، کارشناسان بهزیستی یا خانه‌های بهداشت، با مادران شیرده تماس می‌گیرند و برای مصاحبه حضوری به آن‌ها مراجعه می‌کنند. پس از تأیید صحت اطلاعات مادران شیرده، یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. مادران شیرده می‌توانند برای دریافت یارانه به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

در صورتی که مادران شیرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند، می‌توانند با وارد کردن شماره حساب و کد ملی خود، یارانه خود را دریافت کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سازمان بهزیستی، یارانه خود را دریافت کنند. در نهایت، مادران شیرده می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۳، یارانه خود را دریافت کنند.

با توجه به مزایای طرح یسنا، مادران شیرده می‌توانند با مراجعه به مراکز مربوطه، در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

یارانه مادران شیرده و باردار به چه کسانی تعلق می گیرد؟

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون در حاشیه مراسم آغاز فاز نخست طرح ملی یسنا با هدف حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار دهک اول درآمدی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد: این طرح در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام آغاز خواهند شد.

مقدار این یارانه چقدر است؟

وی افزود: در گام نخست ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا شیرده در دهک اول درآمدی جامعه شناسایی شدند. در بازه زمانی ۶ ماهه و برای هر کدام از آنها پرداختی تا سقف ۴ میلیون تومان انجام می‌شود، البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود اما دریافت‌کنندگان صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده هستند.

یارانه مادران شیرده کی واریز میشود؟

معاون رفاهی وزارت کار در ادامه سخنان خود به طرح سوم دولت در حوزه یارانه اشاره کرد و گفت: طرح یسنا مربوط به مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم می‌شود. در مرحله نخست فقط برای ۸ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان می‌شود.

مادران نیازمند به کالری از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده اند. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در این ۸ استان ۲۷ هزار نفر بوده که ۲۲ هزار نفر آن‌ها مشمول طرح دریافت یارانه برای مصرف کالری مورد نیاز شده اند.

عسگریان عنوان کرد: در طرح سوم به هر مادر مشمول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می‌شود که باید از ۱۶ قلم معرفی شده در طرح کودکان استفاده کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از طرح‌های جدید یارانه‌ای خبر داد و گفت: طرح‌هایی در راستای بهبود سفره مردم وجود دارد که تا ۲۲ بهمن ماه معرفی خواهد شد.

مادران شیردده و باردار باقی استان ها چی؟

وزیر تعاون گفت: فاز نخست این طرح ۶ ماهه است و در مراحل بعدی امید است که بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که درخصوص آن‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بودجه این طرح از کجا تامین می شود؟

وی درباره تامین بودجه این طرح افزود: بخش اعظمی از منابع توسط آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و بخشی از محل مسئولیتهای اجتماعی وزارت تعاون تامین می‌شود.

 

 

منبع: آرمان ملی
  • حلما ارسالی در

    چه مسخره بازی .معلومه کسیکه جز دهک اوله یارانه ومعیشتی میگیره که شما یکی از شرای طو عدم دریافت یارانه زدین.نمیخواین بدین چرا شرط بیخودی میزارین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها