|
کدخبر: 316797

اسنپ فود | هک اسنپ | گروه هکری

اسنپ فود هک شد / افشای اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر

گروهی از هکرها که در تابستان امسال به سیستم تپسی نفوذ کردند، هم‌اکنون با ارائه برخی از مدارک، ادعا می‌کنند که توانسته‌اند داده‌های کامل اسنپ فود، شامل جزئیات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورند. دلیل عدم اطلاع‌رسانی این نفوذ به اسنپ فود و عرضه مستقیم اطلاعات برای فروش، تجربیات پیشین هکرها از مذاکره با تپسی است. هکرها تصریح کردند: «پس از تجربه‌ای که از مذاکره با تپسی داشتیم، تصمیم گرفتیم دیگر با هیچ شرکتی مذاکره نکنیم.»

اقتصاد  اسنپ فود هک شد / افشای اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر
یک گروه هکری که در تابستان امسال تپسی را هک کرده بود، اکنون با ارائه شواهدی به عنوان نمونه، می‌گوید کل داده‌های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است. هکر اعلام کرد که هک را به اسنپ فود اطلاع نداده و مستقیما اطلاعات را برای فروش گذاشته است. علت؟ تجربه مذاکره با تپسی: «پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!»
 
یک گروه هکری که در تابستان امسال تپسی را هک کرده بود، اکنون با ارائه شواهدی به عنوان نمونه، می‌گوید کل داده‌های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است. 
 
این گروه می‌گوید اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و همچنین اطلاعات بیش از ۸۸۰ میلیون سفارش محصول را استخراج کرده است.
 
هکر اعلام کرد که هک را به اسنپ فود اطلاع نداده و مستقیما اطلاعات را برای فروش گذاشته است. علت؟ تجربه مذاکره با تپسی: «پس از ماجرای تپسی تصمیم گرفتیم با هیچ شرکتی در آینده مذاکره نکنیم!»

آخرین نمونه اطلاعات نشت شده مربوط به تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ است. این موضوع احتمالا می‌تواند حاکی از آن باشد که اطلاعات حدود ۲۰ روز پیش از اسنپ فود استخراج شده است.

 
اسنپ فود هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

ماجرای هک شدن برنامه تپسی

۱۱ شهریور ماه سال جاری بود که سرهنگ رامین پاشایی - معاون اجتماعی پلیس فتا درباره جزئیات هک شدن برنامه تپسی گفت: یک گروه هکری با هویت معلوم در ماه پیش و حدود ۱۱ روز گذشته به اطلاعات تعدادی از خدمات گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می‌کنند.

وی افزود: این گروه هکری تقاضای ۳۵ هزار دلار از شرکت تپسی می‌کند تا اطلاعات خدمات گیرندگان را برگرداند و منتشر نکند که شرکت تپسی این کار را انجام نمی‌دهد و از گروه هکری شکایت می‌کند.

سرهنگ پاشایی در پایان گفت: در پی شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری اقدامات قضائی انجام شده و منبع آلودگی برطرف شد. شرکت تپسی هم در حال انجام خدمات خود است و هیچ نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.

مدیرعامل تپسی در توییتر خبر داده که هکرها به بخشی از اطلاعات کاربران تپسی دسترسی پیدا کرده‌اند. ظاهرا هکرها به‌دنبال اخاذی بوده‌اند، اما تپسی تصمیم گرفته تا با آن‌ها همکاری نکند.

ظاهرا جلوی دسترسی بیشتر هکرها به اطلاعات گرفته شده، اما هنوز مشخص نیست چه بخشی از اطلاعات تپسی به دست آن‌ها افتاده است. با توجه به‌اینکه هکرها به خواسته‌ی خود نرسیده‌اند احتمالا طی روزهای آینده، اطلاعات بدست آورده را در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها