|
کدخبر: 316728

اشتغال/ آمار اشتغال/ شغل جدید

جزئیات آمار اشتغال از زبان وزیر کار / چند نفر امسال صاحب شغل شده اند؟

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کار، امسال ۹۰درصد تعهد ایجاد اشتغال محقق شده و تا به حال بیشتر از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

اقتصاد جزئیات آمار اشتغال از زبان وزیر کار / چند نفر امسال صاحب شغل شده اند؟

هرچند وزارت کار آمار اشتغال در سال جاری را اعلام کرده است، ولی تحلیلی درباره آمارهای مرتبط با ورود و خروج در بخش‌های مختلف اقتصادی و کیفیت مشاغل ایجاد‌شده ارائه نکرده است. همچنین در این آمار، جزئیاتی پیرامون تعداد مشاغل رسمی و غیر رسمی نیز عنوان نشده است.

مطابق آمار ارائه شده تعهد ایجاد اشتغال برای امسال یک میلیون و ۸۸هزار شغل است که مطابق آمار ارائه شده از سوی معاون اشتغال وزارت کار از بین ۹۳۷هزارشغل ثبت شده در سامانه رصد، حدود ۶۷۴هزارشغل به صورت دقیق صحت سنجی شده‌اند و از تعهدات امسال به صورت قطعی انجام شده است.

سید صولت مرتضوی، وزیرکار درباره جزییات آمار اشتغالزایی می‌گوید: طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: با داشتن اطلاعات جامع و دقیق می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور دست پیدا کرد. با گذشت۹ ماه از سال ۱۴۰۲میزان ایجاد اشتغال روند مناسبی را طی می‌کند و تا امروز بیش از ۹۷۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: درحال‌حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲محقق شده است.

وزیر کار از صحت‌سنجی ۷۱درصدی ایجاد اشتغال براساس سامانه رصد اشتغال خبر داد و گفت: همه مدیران‌کل استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه اجرایی اشتغال‌آفرین در جذب تسهیلات تبصره ۱۸اهتمام ویژه‌ای انجام دهند.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها