|
کدخبر: 315917

گردشگر/ توریست/ درآمد ارزی

سرمایه گذاری ۴ هزار میلیاردی گردشگری در این استان / اشتغال برای ۲۵۵ نفر فراهم‌ شد

مهدی قاسم‌زاده، معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، در خبری اعلام کرد که تاکنون ۱۱ مورد موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در این استان صادر شده است.

اقتصاد سرمایه گذاری ۴ هزار میلیاردی گردشگری در این استان /   اشتغال برای ۲۵۵ نفر  فراهم‌ شد

این تاسیسات شامل سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، مراکز تفریحی و سرگرمی، و همچنین محیط و پارک طبیعت‌گردی عشایری است. همچنین، حجم سرمایه‌گذاری برای احداث این تاسیسات در کل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، افزود: با احداث و بهره‌برداری از این تاسیسات گردشگری، زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۲۵۵ نفر در شهرستان‌های شاهرود، دامغان، مهدی‌شهر، سمنان و آرادان فراهم‌شد.

وی خاطرنشان کرد: این تاسیسات در مساحتی بیش از ۳۰ هزار مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث می‌شوند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت توسعه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای اقامت و ماندگاری گردشگران در استان افزود: میراث فرهنگی آماده همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است و ثبت جهانی پنج مجموعه کاروانسرای تاریخی از شرق تا غرب این استان، انتخاب سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در «اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم»، موفقیت ۵۳ اثر صنایع دستی استان در کسب مهر اصالت ملی و ۹ اثر صنایع دستی در کسب مهر اصالت بین‌المللی، و طراحی «اپلیکیشن پارکوپولو» به عنوان ابتکاری از استان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، بخشی از دستاوردها برای رونق حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان سمنان است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها