|
کدخبر: 316675

قیمت اینترنت/بسته اینترنتی/موبایل

قیمت جدید اینترنت موبایل اعلام شد / بازگشت بسته های محبوب بلند مدت

یک روز پس از جلسه افزایش قیمت اینترنت در کشور، تغییراتی در بسته‌های اینترنتی موبایل همراه اول و ایرانسل اعمال شده است.

اقتصاد قیمت جدید اینترنت موبایل  اعلام شد / بازگشت بسته های محبوب بلند مدت

بسته‌های حجیم و بلندمدت با قیمت بیشتر برگشته‌اند و برخی بسته‌های محبوب کاربران نیز افزایش قیمت داشته‌اند.بررسی‌ها نشان می‌دهد بسته یک گیگابایت - یک ماهه در ایرانسل و همراه اول از ۱۰۵۰۰ تومان به ۱۴۱۰۰ تومان رسیده و ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته. پیشتر اپراتورها در نامه درخواست خود جهت تغییر تعرفه، اعلام کرده بودند بسته‌های یک و دو گیگابایت نیازی به تغییر قیمت ندارند.
بسته‌ اینترنت پنج گیگابایت - یک ماهه ایرانسل نیز از ۲۳۶۰۰ به ۳۷۱۰۰ تومان رسیده که این رقم نیز حکایت از افزایش حدوداً ۳۰ درصدی دارد.
بررسی‌های نشان می‌دهد در بسته‌های چهارماهه ایرانسل و همراه اول نیز تغییرات قیمتی و حجمی اعمال شده است. بسته ۱۵ گیگابایت در روزهای گذشته با قیمت ۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسید و حالا این رقم به ۱۱۸ هزار تومان رسیده است. این عدد فراتر از ۳۴ درصدی است که پیشتر اعلام شده بود.بسته‌های سه ماهه جدیدی نیز در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول تعریف شده است. با این حال قیمت بسته‌های اینترنتی ایرانسل در وبسایت این اپراتور همچنان مثل قبل است و به‌نظر می‌رسد قرار است تمامی بسته‌ها و قیمت‌های جدید به‌تدریج به تمام بسترهای فروش این اپراتور اضافه شوند اما تغییرات قیمتی در فروشگاه همراه اول هم اعمال شده‌اند.همچنین بسته‌های بلندمدت به سبد محصولات برگشته‌اند و حالا اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسته‌های شش ماهه را نیز با قیمت بین ۱۵۰ تا حدود ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرده‌اند. در زمان انتشار این خبر، تغییر قیمتی در بسته‌های اپراتور رایتل به چشم نمی‌خورد اما شاتل موبایل نیز در برخی بسته‌های خود افزایش ۳۴ درصدی را لحاظ کرده است. به عنوان مثال بسته یک ماهه ۷۰ گیگابایت این اپراتور مجازی از ۲۳۸ هزار تومان به ۳۱۹ هزار‌ تومان رسیده است.در روزهای گذشته کاربران حساسیت‌های بسیاری به افزایش قیمت اینترنت نشان داده‌اند. استدلال اصلی شهروندان این است که برای دسترسی به اینترنت، هزینه‌های جانبی دیگری هم دارند. از سوی دیگر اپراتورهای موبایل اعلام می‌کنند که قیمت اینترنت که در سال‌های اخیر افزایشی نداشته و این اتفاق باعث کندی توسعه شبکه در کشور شده است.

 

منبع: رویداد24

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها