|
کدخبر: 316000

گردشگر/نمایشگاه گردشگری/معافیت

معافیت ۴۰۰ یورویی گردشگران ایرانی /از لغو روادید با ۵۰ کشور تا پرنده نگری

تا تعرفه ترجیحی ایجاد شده برای شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، این شرکت‌ها از پرداخت هزینه ۴۰۰ یورویی زمین و درخواست غرفه برای حضور در این نمایشگاه، معاف می‌شوند.

اقتصاد معافیت ۴۰۰ یورویی گردشگران ایرانی /از لغو روادید با ۵۰ کشور تا پرنده نگری

سیدمصطفی فاطمی در نشست کمیسیون گردشگری اتاق ایران با سفرا و رایزنان فرهنگی، ادامه داد: به این ترتیب شرکت‌های خارجی از پرداخت هزینه ۳۵۰ یورویی زمین نمایشگاه و هزینه ۵۰یورویی درخواست غرفه، معاف خواهند بود. بنابراین این شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه صرفاً هزینه ۷۰ یورویی خدمات نمایشگاهی و هزینه دکورسازی را باید پرداخت کنند.

رشد ۴۸ درصدی گردشگر ورودی در ۹ماهه امسال

مسلم شجاعی مدیرکل توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم گفت: در ۹ماهه اول امسال، ایران پذیرای ۴ میلیون و ۴۰۰هزار گردشگر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

او افزود: مزیت رقابتی ایران در حوزه گردشگری، مهمان‌نوازی و پویایی اجتماعی است. ما از سفرای حاضر در این جلسه می‌خواهیم این مسائل را به شهروندان خود منتقل کرده و زمینه ورود گردشگر بیشتر به کشور را فراهم کنند.

به گفته او در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، علاوه بر دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، دبیر کل سازمان‌های اکو، شانگهای و دی ۸ و همچنین وزرای بسیاری از کشورهای دیگر حاضر خواهند بود.

لغو روادید با ۵۰کشور به دنبال پیگیری کمیسیون گردشگری انجام شد

احد عظیم زاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران هم بر آمادگی ایران برای جذب گردشگر تأکید کرده و گفت: با پیگیری‌های کمیسیون گردشگری در چند ماه گذشته، خوشبختانه دولت سیاست لغو صدور روادید با ۵۰ کشور را اجرایی کرد که تأثیر زیادی در رونق صنعت گردشگری خواهد داشت.

او با اشاره به چهارفصل بودن اقلیم ایران و برخورداری از جاذبه‌های مهم باستانی و تاریخی، افزود: کمیسیون گردشگری در۴سال آینده از هر اقدامی برای جذب بیشتر توریست به کشور و همچنین حضور هرچه بیشتر توریست‌های ایرانی در کشورهای دیگر، استقبال می‌کند.

عظیم زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را اتاق ایران و تشکل‌های حوزه گردشگری تقبل کرده‌اند، اظهار کرد: کشورهای دیگر می‌توانند در این نمایشگاه با شرایط مناسب غرفه گرفته و محصولات و خدمات خود را معرفی کنند.

ساسان شاه ویسی، دبیر کل اتاق ایران نیز گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی بهترین فرصت را برای ظرفیت‌سازی‌های جدید ایجاد می‌کنند. ایران قابلیت‌های زیادی در زمینه گردشگری دارد و اتاق ایران با محوریت بخش خصوصی قصد دارد فرصت‌های اقتصادی و اقتصاد فرهنگ را از طریق این نمایشگاه هر چه بیشتر به اشتراک بگذارد.

گروه‌های کالایی جامعی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور دارند

ادریس مازندرانی، مجری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته این نمایشگاه در ۵۲ هزار متر فضای نمایشگاهی با حضور ۴۶۰ شرکت از ۲۷ کشور دنیا برگزار شد. در این نمایشگاه گروه کالایی جامعی از جمله انواع خودروهای توریستی، خدمات گردشگری، هتل‌ها و دهکده‌های توریستی و بوم‌گردی، آژانس‌ها و شرکت‌های مسافرتی، خطوط دریایی و هوایی، بانک‌ها و بیمه‌ها و .... و سایر اصناف و سیستم‌های پشتیبان صنعت گردشگری حضور دارند.

شرایط برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده است

اکبر غمخوار مشاور کمیسیون گردشگری، با تأکید بر اینکه جاده گردشگری باید دوطرفه باشد، گفت: لازمه اینکه کشوری مقصد گردشگری باشد، برخورداری از چند ویژگی از جمله دسترسی آسان، برخورداری از امکانات اقامتی مناسب، برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و تبلیغات مناسب است که در سه مورد اول ایران واقعاً شرایط مناسبی دارد و در مورد تبلیغات هم نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصت مناسبی برای آن فراهم کرده است.

او با بیان اینکه آخرین آمار گردشگر ورودی به ایران ۷ میلیون و گردشگر خروجی از ایران ۱۰ میلیون نفر بوده است، افزود: از سفرا توقع داریم واقعیت مهمان‌نوازی ایرانی و امنیت در این کشور را به شهروندان خود منتقل کنند و سهم کشورهای خود را از این بازار بزرگ افزایش دهند.

غمخوار با اشاره به آمادگی ایران برای جذب سرمایه در بخش‌های هتل‌سازی و گردشگری درمانی، ادامه داد: سود و سرمایه خارجی ذیل قانون جذب سرمایه خارجی در کشور محفاظت می‌شود و شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم است.

نیما آذری، دبیر کمیته آموزش گردشگری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران هم با بیان اینکه این کمیته در نمایشگاه امسال میزبان ۶۰ کارگاه آموزشی خواهد بود، ادامه داد: ۳۱ استان کشور امسال هرکدام یکی از رشته‌های گردشگری از جمله پرنده‌نگری، گردشگری کودک و ... را نمایندگی خواهند کرد و هرکدام دست‌کم یک کارگاه در این نمایشگاه خواهند داشت.

او برای برگزاری آنلاین کارگاه‌های آموزشی در طول این نمایشگاه، برای کشورهای مختلف با توجه به مزیت‌های هرکدام در حوزه گردشگری و با همکاری سفارتخانه‌های آن‌ها اعلام آمادگی کرد.

در این نشست سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های پاکستان، روسیه، هند، ازبکستان، تونس، نیجریه، قرقیزستان، اوگاندا، سریلانکا و اتریش به بیان دیدگاه‌های خود در راستای توسعه گردشگری با ایران پرداختند. کمبود شناخت و اطلاعات از جاذبه‌ها و امکانات گردشگری ایران، مشکلات زبانی و مسائل پیرامون تردد از مهم‌ترین موانعی بود که به آن‌ها اشاره کردند.

منبع: اتاق ایران انلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها