|
کدخبر: 316646

گروه هفت/مصادره اموال/جنگ اوکراین

مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی روسیه بررسی خواهد شد/خسارت ۴۰۰ میلیارد دلاری به اوکراین

به گزارش رویترز روز جمعه، با استناد به دو منبع آگاه و یک مقام انگلیسی، اعلام شد که رهبران گروه در نشست آتی خود قصد برگزاری بحث و مذاکره در مورد زمینه‌های حقوقی مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه دارند.

اقتصاد  مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار  دارایی روسیه بررسی خواهد شد/خسارت ۴۰۰ میلیارد دلاری به اوکراین

این تلاش‌های در شرایطی صورت می‌گیرد که جمهوریخواهان با درخواست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای ارائه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

رویترز نوشت که آمریکا در پیشنهادی که مورد حمایت انگلیس، ژاپن و کانادا قرار گرفته، درخواست کرده است که گروه‌های کاری گروه هفت گزینه‌های در مورد کمک به اوکراین ارائه دهند.

بر اساس یکی از گزینه‌های حقوقی که در حال بررسی است، مصادره دارایی‌های یک کشور مهاجم «در شرایط بسیار خاص» مجاز شمرده خواهد شد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: آمریکا یک دیدگاه حقوقی ارائه داده است که می‌توان روسیه را مسئولیت‌پذیر معرفی کرد. به نظر ما، این دیدگاه در دادگاه‌های بین‌المللی پذیرفته و مشروع شمرده خواهد شد.

تاکنون تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده و لازم است که سایر اعضای گروه هفت نیز با این گزینه موافقت کنند.

سران گروه هفت عموما استدلال کرده‌اند که طبق قوانین بین‌المللی روسیه باید به جنگ در اوکراین پایان داده و بابت خساراتی که به این کشور وارد کرده است، غرامت پرداخت کند.

بانک جهانی تخمین زده که خسارات وارده به اوکراین از ۴۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

گروه هفت یا G7 یک ائتلاف از هفت کشور صنعتی بزرگ جهان است که شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا می‌شود. این گروه هر سال برای بحث و مذاکره درباره مسائل اقتصادی و سیاسی جهانی در یک نشست سران برگزار می‌کند. تصمیمات گروه هفت تأثیر بسزایی بر اقتصاد جهانی و مسائل بین‌المللی دارد.

جنگ در اوکراین باعث آسیب‌های جسمانی و روحی بسیاری برای مردم و زیربناهای اجتماعی و اقتصادی این کشور شده است. میلیون‌ها نفر از خانه‌های خود به دلیل جنگ در اوکراین تشرییح شده‌اند، تعداد زیادی از مردم کشته و زخمی شده‌اند و بسیاری از زیرساخت‌های مهم مانند بیمارستان‌ها، مدارس و جاده‌ها تخریب شده است. علاوه بر این، جنگ باعث ایجاد بحران انسانی و اقتصادی در این منطقه شده و تأثیراتی عمیق بر امنیت و ثبات منطقه و حتی جهانی داشته است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها