|
کدخبر: 316663

قیمت گوشت/گوشت قرمز/جهاد کشاورزی

کاهش تولیدات داخلی عامل گرانی بازار گوشت قرمز/کاهش عرضه دام در نیمه دوم سال

بخش عمده‌ی نیاز به گوشت قرمز در بازار از طریق تولید داخلی تامین می‌شود

اقتصاد کاهش تولیدات داخلی عامل گرانی بازار گوشت قرمز/کاهش عرضه دام در نیمه دوم سال

 کاهش تولید داخلی در نیمه دوم سال، باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده است. این مسئله با واردات تا افزایش تولید داخلی و تامین نیاز بازار، و در نهایت به ثبات رسیدن بازار، ادامه خواهد یافت.

 احمد خانی نوذری معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده نیاز بازار، از نظر گوشت داخلی تامین می شود که درنیمه دوم سال عرضه دام تولید داخل به بازارکمتر می شود به همین دلیل اثر خود را درافزایش قیمت نشان می دهد.

خانی نوذری درپاسخ به میزان واردات گفت: سعی می کنیم با واردات بیشتر خلاء بازار را جبران کنیم. برنامه ریزی کرده ایم که به طور متوسط روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد شود، ولی این ظرفیت وجود دارد که با توجه به تقاضا، حداقل به ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن برسانیم. واردات تا افزایش تولید درداخل و به ثبات رسیدن بازار ادامه دارد.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام شورای راهبردی تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی گفت: با این روند تامین نهاده و بحثی که اشاره کردند، دربهارسال آینده تولید داخل به وفورعرضه خواهد شد که دیگر به واردات نیازی نخواهیم داشت.

در پیگیری تغییرات قیمتی گوشت قرمزدرمیدان میوه و تره باره بهمن شقه گوشت گوسفندی ۵۱۵ هزار تومان، شقه گوشت گوسفندی بره نرکشتار تهران ۵۰۹ هزار تومان، این افزایش قیمت در مدت یک ماه از ۳۸۰ هزار تومان به ۵۰۳ هزار تومان رسیده است، که یعنی در مدت یک ماه ۱۰۰ هزار تومان گران ترشده است.

قیمت گوشت در بازار جهانی، لاشه گوسفند بره وتازه حدود ۶ یورو است که با نرخ یورو در بازار آزاد ۵۵ هزار تومان است که حدودا ۳۳۰ هزار تومان می شود. به این ترتیب قیمت گوشت در کشورمان حدود ۱۷۰ هزار تومان از قیمت جهانی پیشی گرفته است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها