|
کدخبر: 316454

افزایش مالیات/ امور مالیاتی/ اخذ مالیات

افزایش مالیات خانواده‌ها را به روز سیاه می‌نشاند / دولت باید بودجۀ نهاد‌های زاید را قطع کند

احمد زیدآبادی در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت در کانال تلگرامی‌اش در مود افزایش مالیات ها و فشار ناشی از آن بر زندگی مردم مطلبی را منتشر کرد.

اقتصاد افزایش مالیات خانواده‌ها را به روز سیاه می‌نشاند / دولت باید بودجۀ نهاد‌های زاید را قطع کند

افزایش ۴۹.۸ % درآمد مالیاتی دولت در بودجه سال آینده این شبهه را به وجود آورده که قرار است مردم فشار بیشتری را تحمل کنند در حالی که عملکرد دولت در سال‌های اخیر نشان دهنده رویکرد دیگری است.

در همین رابطه، احمد زیدآبادی گفت: دولت به جای افزایش مالیات مردم تحتِ فشار، باید علاوه بر رفع تحریم‌ها و فراهم کردن زمینۀ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، نظام اقتصادی مبتنی بر رانت‌خواری را اصلاح و بخصوص بودجۀ این همه نهاد‌های زاید و مزاحمی که تحت عناوین پرطمطراق فرهنگی و آموزشی، بخش قابل‌توجهی از بودجۀ عمومی کشور را می‌بلعند، قطع کند.

احمد زیدآبادی در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت در کانال تلگرامی‌اش نوشت: مالیات‌گیری در شرایط رونق همه‌جانبۀ اقتصادی، رویۀ بسیاری از دولت‌ها در سطح جهان است، اما افزایش مالیات در شرایط تورم ۴۰ درصدی و رکود عمیق در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی کشور، بنگاه‌های بخش خصوصی بویژه کار و کسب‌های خُرد و جزیی را به ورشکستگی و نابودی می‌کشاند و بسیاری از خانواده‌ها را به روز سیاه می‌نشاند و آن‌ها را به شدت خشمگین و عاصی می‌کند.

وی اظهار داشت: دولت به جای افزایش مالیات مردم تحتِ فشار، باید علاوه بر رفع تحریم‌ها و فراهم کردن زمینۀ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، نظام اقتصادی مبتنی بر رانت‌خواری را اصلاح و بخصوص بودجۀ این همه نهاد‌های زاید و مزاحمی که تحت عناوین پرطمطراق فرهنگی و آموزشی، بخش قابل‌توجهی از بودجۀ عمومی کشور را می‌بلعند، قطع کند.

زیدآبادی در ادامه گفت: ارتزاق این حجم از نهاد‌های عاطل و باطل و بی‌ثمر و حتی مزاحم و آزارگر، از جیب مردم کشور، "حرام" و "حرام‌خواری" آشکار است، چون یک نظرسنجی ساده نشان خواهد داد که اکثریت قاطع مردم از اختصاص منابع عمومی به این نهاد‌ها کاملاً ناراضی‌اند.

 

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها