|
کدخبر: 316371

اقتصاد گردشگری/ بازدید از ترکیه/ گردشگری ترکیه

بیشترین گردشگر خارجی در ترکیه از کدام کشور است؟ / ایران بین رتبه های بالا است

وبگاه آناتولی در گزارشی، تعداد بازدید گردشگران خارجی در سال جاری از ترکیه را بیش از ۲ میلیون نفر عنوان کرد. همچنین در این گزارش آمار شهروندان کشورهای دیگری که بیشتر از ترکیه بازدید کرده‌اند ذکر شده است.

اقتصاد  بیشترین گردشگر خارجی در ترکیه از کدام کشور است؟ / ایران بین رتبه های بالا است

ترکیه یکی از مراکز مهم گردشگری با مناظر، طبیعت زیبا و میراث تاریخی غنی در دنیاست. سواحل زیبا، جشنواره های فرهنگی، غذاهای معروف، آثار تاریخی باستانی، اتفاقات هیجان انگیز و … این کشور را برای گذراندن تعطیللات به سرزمین توریستی و شگفت انگیزی تبدیل کرده است. بخش اعظمی از ترکیه در داخل غرب آسیا و بخش کوچک تری از آن در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است و سالیانه میزبان انبوهی از توریست ها است.

به گزارش آناتولی،‌ بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، ۵۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۲۶ گردشگر در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ از ترکیه بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۸۲ درصد افزایش یافته است.

ترکیه در این بازه زمانی از ۵۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۲۶ گردشگر میزبانی کرده است که ۴۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۲۴ نفر از بازدیدکنندگان خارجی بوده و ۶ میلیون و ۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر از شهروندان تُرکیه مقیم خارج از کشور بودند.

در این بازه زمانی ۶ میلیون و ۸۳ هزار و ۶۹۶ گردشگر روس با افزایش ۲۳.۰۲ درصدی در رده نخست گردشگران خارجی قرار گرفته‌اند. شهروندان آلمان با افزایش ۸.۷۳ درصدی با ۵ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۸۴۳ نفر در رده دوم، شهروندان بریتانیا با افزایش ۱۲.۴۴ درصدی با ۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۰۲ نفر در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

پس از این کشورها بلغارستان و ایران نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

تعداد گردشگران خارجی در ماه نوامبر سال جاری از ترکیه به ۲ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۴۵ نفر رسید.

در این بازه زمانی شهروندان کشورهای که بیشتر از ترکیه بازدید کرده‌اند به ترتیب روسیه، آلمان، بلغارستان، ایران و گرجستان بوده‌اند.

 

 

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها