|
کدخبر: 316277

استخدام / اتاق اصناف

لزوم ساماندهی فعالان حوزه حمل کالا در سکوهای اینترنتی

معاون حقوقی اتاق اصناف ایران با اشاره به شکایت‌هایی که توسط مردم از سرویس‌های اپلیکیشن حمل بار ارائه شده، بیان کرد که نظارت‌ دقیقی باید صورت گیرد تا تنها افرادی که مجوز کسب قانونی دارند در این پلتفرم‌ها بتوانند فعالیت کنند.

اقتصاد لزوم ساماندهی فعالان حوزه حمل کالا در سکوهای اینترنتی

مهرداد آرمان تأکید کرد که اخذ پروانه کسب برای افرادی که در زمینه حمل بار کار می‌کنند، از آن‌ها می‌خواهد تا آموزش‌های مورد نیاز را بگذرانند و این امر اجازه نظارت بهتر و رسیدگی به شکایات را می‌دهد. همچنین، طبق تبصره‌های ۱ و ۳ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، این افراد باید پیش از استخدام اشخاصی که به منازل برای حمل بار مراجعه می‌کنند، کارت شناسایی با اطلاعات تخصصی صادر کنند.

وی ادامه داد: همچنین انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی در این حوزه توسط سکوهای اینترنتی منوط به مطالبه پروانه کسب از متقاضی است و در صورت عدم رعایت این مقررات با افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای پیگیری حقوق مصرف کنندگان و شکایات مردمی و با توجه به مصوبه کمیته نظارت بر عملکرد کسب و کارهای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای در خصوص مشکلات آگهی حمل و جابجایی کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل فاقد پروانه کسب در سکوهای نیازمندی‌های آنلاین از هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور می‌خواهیم که تمهیدات لازم برای استعلام بر خط واحدهای دارای پروانه کسب در سامانه نوین اصناف و احراز هویت این اشخاص از طریق وب سرویس مورد نظر توسط سکوهای نیازمندی‌های آنلاین مثل دیوار و شیپور فراهم شود.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها