|
کدخبر: 315280

لوازم یدکی / لوازم یدکی خودرو

تشکیل کمیسیون تخصصی لوازم یدکی / اتحادیه در استفاده از تکنولوژی پیستاز است

مشروح سخنرانی ریاست اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو تهران در اجلاسیه اتاق اصناف تهران را در گزارش زیر بخوانید.

اقتصاد تشکیل کمیسیون تخصصی لوازم یدکی / اتحادیه در استفاده از تکنولوژی پیستاز است

سید احمد حسینی در اجلاسیه اتاق اصناف تهران در حضور امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار و مسئول دولتی پیگیری درگاه ملی مجوزها سخنرانی کرد.

سید احمد حسینی در این اجلاسیه با انتقاد از هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در تعلل تشکیل کارگروه ویژه درگاه ملی مجوزها گفت: در جلسه قبل با حضور دکتر سیاح ایشان درخواست کردند برای رفع موانع سامانه کارگروه ویژه‌ای در اتاق اصناف تهران تشکیل شود تا موارد و مسائل را احصا کرده و به ایشان ارجاع شود و مصوب این کارگروه را در هیات مقررات زدایی مطرح کرده و پیگیری خواهند کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود گفت: به دفعات گفته‌ایم و بار دیگر تکرار می‌کنم، اتحادیه‌ها برای استفاده از شیوه‌های جدید و استفاده از تکنولوژی پیشتاز بوده و سامانه ایرانیان اصناف قدمتی بیش از یک دهه را داشته و این تجربه در اصناف ایران بسیار حائز اهمیت است.

ریاست اتحادیه با اشاره به سامانه درگاه ملی مجوزها ادامه داد: هیچ تداخلی بین قانون نظام صنفی و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و نیست، این قانون برای مجوزهای کسب و کار صرفا شیوه صدور مجوز کسب را بیان می‌کند. قانون نظام صنفی شالوده اصناف را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در خصوص پروانه کسب است، نظارت‌ها تاکنون در سامانه پسینی بوده و ما طب قانون می‌توانیم بازرس را برای بررسی پروانه کسب صادر شده بفرستیم و بررسی کنیم و نباید این دو موضوع را خلط نکنیم.

سید احمدحسینی با انتقاد جدی از برخی روسای اتحادیه‌ها گفت: روز گذشته به دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی رفتیم، این دیدارها برای گرفتن عکس یادگاری نیست که برخی به دنبال عکس یادگاری هستند بلکه متاسفانه برخی معاونین سازمان امور مالیاتی توجهی به بیانات اعضا نداشته و قرار نیست کاری را هم پیش ببرند در حالی که می‌خواهند عکس یادگاری بگیرند و بگویند با اصناف نیز جلسه‌ای داشته‌ایم و این در شان اصناف ما نیست.

ریاست اتحادیه با تقدیر و تشکر تشکیل کمیسیون تخصصی لوازم یدکی در اتاق ایران گفت: مهم‌ترین دلیل تشکیل چنین کمیسیونی اتخاذ وحدت رویه در اصناف کل کشور است. بدینگونه نباشد که حرفی در تهران بیان شود و در دیگر شهرستان خلاف آن مطرح شود، این کمیسیون‌ها اتفاق مبارکی است که باید با جدیت پیگیری شود.

سیداحمد حسینی در این خصوص ادامه داد: گلایه‌مندی ما تا پیش از این حضور افراد غیر متخصص صنفی در جلسات تخصصی دولتی بود که حال باید برای جلسات تخصصی از ظرفیت این کمیسیون‌ها به خوبی بهره برداری شود.

ریاست اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو در پایان با اشاره به حضور هیات ایرانی به سرپرستی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در نمایشگاه قطعات خودرو پاکستان گفت: ظرفیت جدیدی در کشورهای همسایه برای صادرات و واردات ایجاد شده‌ است که باید از این شرایط بهترین بهره‌برداری را برای اصناف داشت و از این رو مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم در سطح اصناف با کشور دوست پاکستان جلساتی داشته باشیم که در صورت تمایل دو طرف شرایط تجاری خوبی ایجاد شود.

گفتنی است سیداحمد حسینی از منتقدین اصلی اصناف در خصوص رفتار دولتمردان با صنوف مختلف است و معتقد است باید احترام متقابل بین اصناف و دولت باید شکل گرفته و از تجربه کارشناسان خبره صنفی به خوبی استفاده شود و این به رویه همیشگی در اصناف تبدیل شود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها